ج. اکتبر 18th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وزیر علوم، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد

در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر این شورا، از برگزاری جلسه‌ای برای تعیین اولویت‌های چهار ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. در این جلسه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، موضوعاتی همچون سبک زندگی، هویت ملی، عدالت، انسجام ملی، تقویت خانواده، سالمندی، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، عدالت آموزشی و در حوزه علم و فناوری نیز مباحثی مانند مأموریت‌گرایی در دانشگاه‌ها، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوری‌های نو مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه، انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود. این تصمیم با اکثریت آرا اعضای شورا اتخاذ شد.

انتخاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نشان از اهمیت بالای موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها در برنامه‌های دولت جدید دارد. این شورا مسئولیت هدایت و نظارت بر روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در کشور را بر عهده دارد.

با توجه به تاکیدات صورت گرفته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد تحولات مهمی در حوزه آموزش عالی کشور باشیم. این تحولات با هدف اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها، ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص صورت خواهد گرفت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *