ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وزیر صمت: خیالمان از خودروهای برقی راحت شد


وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی‌آبادی، با تاکید بر افتتاح خط تولید اتوبوس‌های برقی در ایران، به مزایای استفاده از این نوع خودروها اشاره کرد. او بیان کرد که با پیشرفت تکنولوژی و حمایت جهانی، تمرکز به سمت نوآوری و خودروهای هوشمند منجر به انقلاب صنعتی چهارم خواهد شد.

افتتاح خط تولید اتوبوس‌های برقی

در مراسم افتتاح خط تولید اتوبوس‌های برقی با ظرفیت سالانه ۴٠٠٠ دستگاه در ایران‌خودرو، علی‌آبادی بیان کرد که این گام به سوی تولید جلوه گرفته و امکان تولید اتوبوس‌های هوشمند فراهم شده است. وی تأکید کرد که خودروهای برقی بهترین راه حل حمل‌ونقل زیست‌محیطی هستند و در کشورهایی مانند نروژ، این خودروها به نسبت بالایی از بازار حمل‌ونقل کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

علی‌آبادی اعلام کرد که قیمت اتوبوس‌های برقی داخلی رقابتی و ارزان‌تر از نمونه‌های چینی است. با افزایش تیراژ تولید، قیمت این خودروها به حداقل ممکن خواهد رسید.

هدف از تولید خودروهای برقی

وزیر صنعت بیان کرد که تولید خودروهای برقی مهمتر از ساخت داخل، ایجاد نوآوری و تطابق با انقلاب صنعتی چهارم است. او تأکید داشت که تمرکز بر نوآوری و ایجاد محصولات ملی اولویت دارد.

هدف از هوشمند سازی خودروها

علی‌آبادی اظهار کرد که تاکنون باید به خودروهای هوشمند فکر کرد و این خودروها باید از سطح بالایی از هوشمندی برخوردار باشند. هدف از این هوشمند سازی، جلوگیری از واردات غیرضروری و ترقی به سمت صادرات‌گرایی است.

تأکید بر هوشمندی و نوآوری

وی تصریح کرد که ایران به سمت برقی‌سازی خودروها حرکت می‌کند و با توجه به مسائل زیست‌محیطی، تمرکز بر هوشمند سازی این خودروها افزایش یافته است. او به اهمیت فناوری برقی‌سازی به عنوان محرک اشتغال و اقتصاد در کشور اشاره کرد.

جلوگیری از واردات غیرضروری

در پایان، علی‌آبادی تأکید کرد که باید ناترازی‌ها را از بین ببریم و تا زمانی که تقاضا تأمین نشود، واردات ادامه خواهد داشت. اما او بیان کرد که واردات باید بر اساس قوانین و مقررات کشور باشد تا ارزش رقابتی برای ایران حفظ شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *