ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات/ کوهنوردی مخاطره آمیز است


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات اطلاعات جدیدی از وضع هوا در ارتفاعات ایران در روزهای پایانی هفته فراهم کرده است. طبق اطلاعات حاصل از این مرکز، فعالیت‌های مرتبط با کوهنوردی در مناطق مختلف کشور در معرض مخاطرات جدیدی قرار خواهند گرفت.

بادهای شدید در قله‌ها

وی اظهار کرد: در این دوره، جوی غالباً پایدار در بیشتر نواحی کوهستانی ادامه دارد و وزش باد، به ویژه در قله‌ها و خطوط ارتفاعی بالا، به عنوان پدیده مهمی در نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود که بادهای شدید در این مناطق تاثیرگذار باشند.

بارش رگباری و احتمالات تگرگ

ضیاییان افزود: در مناطق جنوب شرق، شرق و جنوب کشور، فعالیت موج بارشی انتظار می‌رود. شدت بارش‌ها به صورت رگباری و رعدوبرق، به ویژه در ساعات عصر و شب، خواهد بود. همچنین بارش‌های پراکنده در البرز شرقی و خراسان شمالی نیز پیش‌بینی شده است.

تداوم وضعیت هوایی در آینده

وی درباره روزهای آینده نیز اظهار داشت: در روز جمعه، نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور متوقع است. افزایش ابر و بارش برف و باران به همراه وزش باد شدید، از شمال غرب به سمت البرز غربی و مرکزی گسترش خواهد یافت.

توصیه برای علاقمندان به کوهنوردی

ضیاییان به علاقمندان به کوهنوردی توصیه کرد: فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه در شمال غرب مخاطره آمیز است. بنابراین، در صورت صعود طی روز جمعه در ارتفاعات البرز، نسبت به اتمام برنامه تا ظهر جمعه اقدام شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *