ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ورود سامانه بارشی به کشور از اوایل هفته آتی


هفته آینده، شاهد تغییرات چشمگیری در الگوهای آب و هوایی کشور خواهیم بود. با ورود یک سامانه بارشی جدید از اواخر روز شنبه، انتظار می‌رود که شاهد رگبار، رعد و برق، وزش بادهای شدید موقتی و حتی تگرگ در برخی مناطق باشیم.

پیش‌بینی‌های دقیق وضعیت هوا

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، مناطقی از کشور از جمله شمال کرمان، شرق استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان در روزهای آتی شاهد بارش‌های رگباری، رعد و برق، وزش بادهای شدید و گرد و خاک خواهند بود.

آرامش جوی پیش از طوفان

جمعه، ۱۷ فروردین، جو نسبتاً آرامی در کشور حاکم خواهد بود. این آرامش، پیش از ورود سامانه بارشی جدید و تغییرات هوایی پیش‌بینی شده، فرصتی برای آمادگی بیشتر فراهم می‌کند.

نقاط مختلف کشور تحت تأثیر سامانه بارشی

از بعدازظهر شنبه، ۱۸ فروردین، مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر و روز یکشنبه، ۱۹ فروردین، برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور، همچنین استان‌های ساحلی خزر و مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شاهد بارش‌های پراکنده، رعد و برق، وزش بادهای شدید، گرد و خاک و تگرگ خواهند بود.

افزایش دما و اوضاع دریایی

تا روز جمعه، شاهد افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود. همچنین، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان انتظار مواج بودن آب‌ها می‌رود.

وضعیت جوی پایتخت و شهرهای کلیدی

آسمان تهران در روزهای جمعه و شنبه، با وزش بادهای ملایم و دمایی معتدل همراه خواهد بود. همچنین، اهواز و شهرکرد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مراکز استان‌های کشور طی این مدت خواهند بود.

این تغییرات آب و هوایی، یادآور اهمیت آمادگی برای شرایط مختلف جوی و لزوم توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی است. اطلاعات به‌روز و دقیق، کلید مدیریت موثر شرایط اضطراری و کاهش خطرات احتمالی ناشی از تغییرات جوی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *