ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ورود سامانه بارشی به ایران طی جمعه و یکشنبه

1 دقیقه خوانده شده


در آستانه ورود به روزهای پایانی هفته، کشور شاهد تغییرات قابل توجهی در شرایط جوی خواهد بود. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ایران در روزهای جمعه و یکشنبه (۳ و ۵ فروردین ماه) میزبان ورود سامانه‌های بارشی خواهد بود که نشان‌دهنده‌ی بارش‌های پراکنده در بیشتر نقاط کشور است.

تأثیر سامانه بارشی بر شرایط جوی کشور

با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز چهارشنبه (۱ فروردین ماه)، اغلب مناطق ایران به جز مناطقی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان، شاهد بارش‌هایی خواهند بود که تدریجاً شدت آن کاهش خواهد یافت. با این حال، بیشترین شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

آرامش جوی و بارش‌های پیش‌رو

روز پنجشنبه (۲ فروردین ماه)، آرامش جوی در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. این آرامش پیش از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه (۳ فروردین ماه) است که انتظار می‌رود در جنوب غرب، جنوب، غرب کشور و همچنین در برخی مناطق دیگر از جمله غرب کرمان و اصفهان، شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد باشیم.

پیش‌بینی‌های ویژه برای اواخر هفته

برای روز شنبه (۴ فروردین ماه)، بارش در شمال غرب، برخی مناطق کرمانشاه و همدان، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. سپس این موج بارشی در بعد از ظهر از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

وضعیت جوی تهران و دیگر نقاط کشور


در رابطه با وضعیت جوی تهران، آسمان این شهر در روزهای آینده تحت تأثیر تغییراتی خواهد بود. روز پنجشنبه (۲ فروردین ماه) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در صبح انتظار وزش باد شدید را داریم. دما بین حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۷ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود. در روز جمعه (۳ فروردین ماه)، آسمان تهران کمی ابری خواهد بود و در بعدازظهر شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهیم بود؛ دمای هوا بین حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

تغییرات دمایی در سایر مناطق کشور

براساس اطلاعات ارائه شده، شهرکرد و بندرعباس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها خواهند بود. در شهرکرد دما به کمینه ۳- تا ۵- درجه سانتیگراد خواهد رسید و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ و ۳۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین حالت خود را تجربه خواهد کرد.

نکات ایمنی و توصیه‌های کاربردی

با توجه به تغییرات جوی و ورود سامانه‌های بارشی، توصیه می‌شود شهروندان نسبت به استفاده از وسایل گرمایشی مناسب و همچنین تجهیز خودروهای خود برای سفرهای احتمالی در شرایط بارشی اقدام نمایند. همچنین، رصد مداوم پیش‌بینی‌های هواشناسی برای برنامه‌ریزی سفرها و فعالیت‌های روزمره اهمیت دارد تا از مخاطرات احتمالی ناشی از شرایط جوی پیشگیری شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *