ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

واکنش ضرغامی به حکم شروین حاجی‌پور


عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در واکنش به حکم مجازات شروین حاجی‌پور، خواننده معروف، که شامل مطالعه و خلاصه‌نویسی کتاب «حقوق زن در اسلام» اثر آیت‌الله مرتضی مطهری بود، نظری متفاوت ارائه داد. او ابراز داشت که نگاه مجازاتی به فرآیند آموزشی مفید نیست و تأکید کرد بر اینکه شایسته است این گونه آثار در فضایی آموزشی و بدون بار مجازاتی مورد مطالعه قرار گیرند.

ضرورت تعامل با مردم در عرصه باستان‌شناسی

ضرغامی در گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران، بر اهمیت ارتباط با مردم و آگاه‌سازی آن‌ها در مورد اهمیت باستان‌شناسی تأکید کرد. وی معتقد است که آگاهی‌بخشی در این زمینه می‌تواند نگاه مردم را نسبت به میراث فرهنگی و تاریخی تغییر دهد و اهمیت آن را درک کنند.

تأملی بر اظهارات ضرغامی و انتقاد از نگاه مجازاتی

ضرغامی با اشاره به اینکه فرهنگ و آموزش نباید با رویکرد تنبیهی همراه باشد، اظهار داشت که مجازاتی کردن فرآیند مطالعه، می‌تواند تأثیر منفی بر نگرش افراد نسبت به یادگیری داشته باشد. وی این نگرانی را مطرح کرد که چنین رویکردی ممکن است به تفکیک بین آموزش و تنبیه منجر شود، که در نهایت به فرآیند یادگیری ضربه می‌زند.

لزوم توجه به باستان‌شناسی و میراث فرهنگی

ضرغامی همچنین بر اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی و باستانی ایران تأکید کرد و اعلام داشت که بودجه و منابع کافی باید به این بخش اختصاص یابد تا از آن در برابر خطرات محافظت شود. او بر نقش آموزش و افزایش آگاهی عمومی در حفاظت از این میراث تأکید کرد.

نتیجه‌گیری: اهمیت نگاه آموزشی و حمایتی

در خاتمه، اظهارات ضرغامی نشان‌دهنده اهمیت نگاه آموزشی و حمایتی به فرآیندهای فرهنگی و تاریخی است. تأکید وی بر لزوم حمایت از باستان‌شناسی و میراث فرهنگی، همچنین انتقاد از نگاه مجازاتی به مطالعه، نیازمند توجه و بررسی بیشتر در سطح سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و آموزشی کشور است. این رویکرد می‌تواند به ایجاد فضایی سازنده و مثبت برای تعامل با میراث فرهنگی و ارتقاء دانش و آگاهی عمومی کمک کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *