ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

واردات لوازم برقی و گازسوز خانگی مجاز شد


در یک بخشنامه حیاتی، معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد که از این پس واردات لوازم برقی و گازسوز خانگی به صورت مجاز صورت خواهد گرفت. این تصمیم به منظور اجرای مقررات استاندارد مصرف انرژی و برچسب‌گذاری انرژی اتخاذ شده است.

در این بخشنامه، مخبر بازاریابی خود را به واردکنندگان و تامین‌کنندگان این صنعت هدایت می‌کند. ویژگی‌هایی چون دو رتبه برتر انرژی و اطلاعات به‌روز استاندارد ملی مصرف انرژی تجهیزات انرژی‌بر برقی خانگی و گازسوز به عنوان شرط موردنیاز برای مجوز واردات ذکر شده است.

رعایت مقررات اجباری

با تاکید بر رعایت مقررات اجباری، واردکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که تجهیزات مورد واردات، به‌طور کامل با معیارهای استاندارد مصرف انرژی تطابق دارند. به عبارت دیگر، محصولات با رتبه‌های انرژی پایین‌تر نباید به بازار عرضه شوند.

اهمیت برچسب انرژی

در راستای ارتقاء کیفیت و کارایی انرژتیک، برچسب انرژی به عنوان یک ابزار حیاتی در این بخش ذکر شده است. واردکنندگان باید از آخرین ویرایش استاندارد ملی معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی‌بر برقی خانگی و گازسوز استفاده کنند و از تطابق کامل با این استانداردها اطمینان حاصل کنند.

نتیجه‌گیری

این تصمیم مهم با هدف حفظ کیفیت و کاهش مصرف انرژی در تجهیزات برقی و گازسوز خانگی اتخاذ شده است. با اجرای این مقررات، انتظار می‌رود بازار به سمت محصولات با کارایی بالا و مصرف انرژی کمتر هدایت شود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *