ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

نفت در مسیر صعود؛ خوش‌بینی به تمدید محدودیت عرضه اوپک و افزایش تقاضای تابستانی

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در آسیا تحت تاثیر عوامل مختلفی افزایش یافت.

انتظارات برای تمدید محدودیت عرضه داوطلبانه اوپک پلاس، افزایش تقاضای سوخت در فصل تعطیلات تابستانی و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از جمله عواملی بودند که به رشد قیمت نفت کمک کردند.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، با 15 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 84 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئیه نیز با 25 سنت معادل 0.3 درصد افزایش، به 80 دلار و 8 سنت در هر بشکه معامله شد.

تحلیلگران معتقدند که اوپک و متحدانش به تمدید محدودیت عرضه 2.2 میلیون بشکه در روز خود در نیمه دوم سال 2024 ادامه خواهند داد. این موضوع به عنوان تلاشی برای تثبیت قیمت نفت و متوازن کردن بازار جهانی نفت تلقی می‌شود.

علاوه بر این، با آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا، تقاضای فصلی برای سوخت افزایش یافته و به روند صعودی قیمت نفت خام کمک می‌کند. تعطیلات روز یادبود در آمریکا که به عنوان آغاز فصل اوج تقاضا برای سوخت در این کشور محسوب می‌شود، از تقاضا برای نفت خام پشتیبانی کرده است.

عوامل ژئوپلیتیکی نیز در افزایش قیمت نفت نقش داشتند. تشدید درگیری در غزه و پیشروی تانک‌های رژیم صهیونیستی در رفح، بیم گسترش تنش‌ها را در منطقه افزایش داده و از قیمت نفت حمایت کرده است.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار ذخایر نفت و بنزین آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به تورم این کشور هستند. پیش‌بینی می‌شود که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود 1.9 میلیون بشکه کاهش یافته باشد. نرخ تورم آمریکا نیز که در روز جمعه منتشر می‌شود، بر انتظارات مربوط به مسیر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

در مجموع، بازار نفت در حال حاضر روندی صعودی دارد و به نظر می‌رسد که عوامل متعددی از جمله تمدید محدودیت عرضه اوپک، افزایش تقاضای تابستانی و تنش‌های ژئوپلیتیکی، از قیمت‌ها در کوتاه‌مدت حمایت خواهند کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *