ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

استفاده معلولان از خدمات «ایاب و ذهاب» تسهیل می‌شود


با امضای تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه، تسهیلات جدیدی برای استفاده معلولان از خدمات «ایاب و ذهاب» به وجود آمده است. این تفاهم‌نامه، به اجرای بند قانون حمایت از حقوق معلولان می‌پردازد و از همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان بهره می‌برد.

جزئیات تفاهم‌نامه

تبصره ۲ ماده ۵: حق استفاده نیم بها از سامانه‌های حمل و نقل

افروز صفاری فرد، معاون سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه امکان استفاده معلولان از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری و برون‌شهری به شکل نیم بها را فراهم کرده و وزارت مکلف است مخارج مربوطه را در لوایح بودجه سالانه در نظر بگیرد.

مزایای تفاهم‌نامه

معاون پیشگیری از معلولیت‌ها در سازمان بهزیستی، مزایای این تفاهم‌نامه را شرح داد. این مزایا شامل تسهیل در استفاده از خدمات ایاب و ذهاب، رفع مشکلات زیرساخت‌های الکترونیکی خدمات، ارائه تورهای گردشگری ویژه معلولان، توسعه گردشگری سلامت، و امکان حضور معلولان و خانواده‌هایشان در سفرهای گردشگری می‌شود.

آمار معلولان تحت پوشش

وی یادآور شد: ۷۴۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

پایان

این تفاهم‌نامه گامی مهم به سوی تسهیلات بیشتر برای معلولان در حوزه حمل و نقل و گردشگری است. امیدواریم با اجرای این برنامه، زندگی افراد دارای معلولیت در جامعه بهبود یابد و آنان بتوانند به راحتی از خدمات عمومی استفاده کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *