ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

مخالفت صدراعظم اتریش با الحاق سریع اوکراین به اتحادیه اروپا

در جلسه‌ای جدید، صدراعظم اتریش، کارل نهامر، با مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین، اظهاراتی کرد که اهمیت بسیاری برای راهبرد این کشور دارد. در این متن، به برخی از نکات کلیدی اشاره خواهیم کرد.

عدم ترجیح در الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا

کارل نهامر تأکید کرد که هیچ ترجیحی در راهبرد الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا وجود ندارد. او بر این باور است که هرگونه اقدام در این زمینه باید براساس اصلاحات داخلی اتحادیه انجام شود.

تاکید بر اصلاحات داخلی اتحادیه اروپا

صدراعظم اتریش به اهمیت اصلاحات داخلی اتحادیه اروپا پرداخت و تصریح کرد که هماهنگی با این اصلاحات، گامی مهم در راستای آماده‌سازی اتحادیه برای گسترش است.

مخالفت دیگر کشورها با الحاق سریع

باید توجه داشت که مخالفت اتریش تنها مخالفت موجود در این زمینه نیست. مجارستان و اسلواکی نیز به‌طور علنی اعلام کرده‌اند که با الحاق سریع اوکراین به اتحادیه موافقت ندارند.

تأکید اوکراین بر پیشرفت و انجام الزامات کلیدی

اوکراین ادعا می‌کند که تمام الزامات کلیدی برای الحاق به اتحادیه را برآورده کرده است. در این راستا، وزیر امور خارجه اوکراین، دمیتری کولبا، از اعضای اتحادیه اروپا خواسته است که تلاش‌های او را به‌رسمیت بشناسند.

پیشرفت محدود اوکراین در راه به اتحادیه اروپا

تاکنون، پیشرفت محدودی در راه به اتحادیه اروپا برای اوکراین حاصل نشده است. در فوریه ۲۰۲۲، اوکراین درخواست عضویت خود را ارائه داد، اما این فرآیند همچنان با چالش‌ها و مخالفت‌ها مواجه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *