ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

محکومیت حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک توسط پاکستان

واکنش سریع و قاطع وزارت امور خارجه پاکستان به حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک، توسط بیانیه‌ای محکم و صمیمانه اعلام شد. این بیانیه حاوی تسلیت به دولت و ملت ایران بوده و حمله را «قویا» محکوم کرده است.

تسلیت به خانواده‌های قربانیان

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌اش از خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و برای بهبودی سریع مجروحان آرزومند است. همچنین، پاکستان اعلام کرده که در این لحظه اندوه‌بار، در همبستگی کامل با دولت و ملت دوست ایران قرار دارد.

نگاهی به تهدیدات تروریسم

بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان از تروریسم به عنوان یک تهدید برای منطقه و جهان استفاده کرده و بر این باور است که باید به هر طریق ممکن، از جمله همکاری دوجانبه و منطقه‌ای، با این تهدید مقابله شود.

واکنش نماینده مجلس شورای اسلامی

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، در پیامی به دولت پاکستان هشدار داده و این حمله را محکوم کرده است. او اظهار کرده که تروریسم در پاکستان به دلیل عدم شرایط امنیتی پایدار رخ داده و گروه‌های تروریستی جایی برای جذب و آموزش پیدا کرده‌اند.

نیاز به همکاری در تأمین امنیت مرزها

حیدری بیان کرده که اگر پاکستان توان تأمین امنیت مرزها را ندارد، بهتر است این مسئولیت را به جمهوری اسلامی واگذار کند تا بتوانیم با گروه‌های تروریستی مقابله و این جریان فاسد را ریشه‌کن کنیم. او همچنین از دولت پاکستان خواسته است که با اشراف اطلاعاتی بر مرزها، اقدامات لازم را انجام دهد تا اینگونه حوادث جلوگیری شود.

ضرورت توافق و همکاری

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرده است که باید پاکستان به همکاری با ایران در تأمین امنیت مرزها و مقابله با تروریسم پذیرفته و توافق لازم را برقرار کند. تأکید بر این نکته شده است که هر چند تروریسم از زوایای مختلف قابل توجه است، اما نقض شرایط امنیتی پایدار در پاکستان از جمله دلایل این حوادث می‌باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *