ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی سقوط کرد

بازار نفت در آسیا شاهد چهارمین روز متوالی کاهش قیمت بود، چرا که احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، سایه خود را بر تقاضا انداخت.

عوامل کاهشی:

  • افزایش نرخ بهره: انتشار جزئیات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا نشان داد که فدرال رزرو به منظور مهار تورم، نرخ بهره را افزایش خواهد داد. نرخ‌های بهره بالاتر، استقراض را گران‌تر می‌کند و تقاضا برای نفت را که به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته می‌شود، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
  • افزایش ذخایر نفت آمریکا: ذخایر نفت آمریکا برخلاف پیش‌بینی‌ها، به جای کاهش، 1.8 میلیون بشکه افزایش یافت. این موضوع نشان‌دهنده عرضه بیشتر نفت در بازار و سیگنالی کاهشی برای قیمت‌ها است.
  • فراتر رفتن تولید روسیه از سهمیه اوپک پلاس: وزارت انرژی روسیه اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه آوریل به دلیل مسائل فنی، از سهمیه اوپک پلاس فراتر رفته است.

با وجود این عوامل کاهشی، برخی تحلیلگران معتقدند که اوپک پلاس در نشست آتی خود، محدودیت عرضه نفت را تا پایان سه ماهه سوم سال 2024 تمدید خواهد کرد. گروه مالی سیتی قیمت هر بشکه نفت برنت را در این بازه زمانی 86 دلار پیش‌بینی کرده است.

در مجموع، بازار نفت با ابهامات زیادی روبرو است. افزایش نرخ بهره، تقاضا را تحت فشار قرار می‌دهد، در حالی که تمدید محدودیت‌های اوپک پلاس می‌تواند قیمت‌ها را تا حدی پشتیبانی کند.

معاملات آتی نفت در نیویورک:

  • نفت برنت: 81.70 دلار در هر بشکه (کاهش 0.2 درصد)
  • وست تگزاس اینترمدیت: 77.28 دلار در هر بشکه (کاهش 0.4 درصد)

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *