ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

علی مبخوت، سفر به قطر برای گذر از رکورد علی دایی


در سومین حضورش در جام ملت‌های آسیا، علی مبخوت، بهترین گلزن تاریخ فوتبال امارات، به دنبال شکستن رکورد علی دایی، به قطر سفر می‌کند. با توجه به تجربه و موفقیت‌های حاصله، او امیدوار به درخشش در این رقابت بزرگ است.

هدف: بیشترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا

علی مبخوت تاکنون در ادوار جام ملت‌ها 9 گل به ثمر رسانده است. حالا او به دنبال شکستن رکورد علی دایی می‌باشد که با 84 گل بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌هاست. با بیشترین گلزنی در این مسابقات، مبخوت می‌تواند به‌تنهایی بهترین گلزن ادوار جام ملت‌های آسیا شود.

جلوه در مراحل مختلف

تیم ملی فوتبال امارات در مرحله گروهی با تیم‌های ایران، فلسطین و هنگ‌کنگ همگروه است. مبخوت با استعداد و مهارت‌های خود، امیدوار است تا تیمش را به مراحل پیشرفته رقابت براند و درخشش خود را در مقابل حریفان به رخ بکشد.

حضور برجسته در تاریخ جام ملت‌های آسیا

در جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا، علی مبخوت با دو گل مقابل قطر شروع به درخشش کرد و با گل زدن در تنها 14 ثانیه، سریع‌ترین گل تاریخ این مسابقات را به ثبت رساند. او سپس در مراحل حذفی نیز با گلزنی مقابل ژاپن و عراق، موفق به به پایان رساندن مسابقات شد.

آمار و ارقام

  • نام: علی مبخوت
  • سن: 33 سال
  • پست: خط حمله
  • بازی‌های ملی: 113
  • گل‌های ملی: 84
  • باشگاه: الجزیره (امارات متحده عربی)

بهترین گلزن تاریخ

مبخوت تمام دوران حرفه‌ای‌اش را در الجزیره گذرانده و بهترین گلزن تاریخ باشگاه، بهترین گلزن لیگ برتر امارات و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال امارات است. با 14 گل بهترین گلزن مقدماتی آسیا برای جام جهانی 2022 قطر بوده است.

ختم به بهترین گلزن

علی مبخوت با سابقه حرفه‌ای برجسته و توانایی در بهترین گلزنی در مسابقات بین‌المللی، به یکی از برجسته‌ترین بازیکنان فوتبال امارات تبدیل شده است. حضور او در جام ملت‌های آسیا 2023 نقطه عطفی در فوتبال امارات و شاید هم در تاریخ جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *