ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ضعف‌های تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها از نگاه ابراهیم وطن‌پرست

تیم ملی والیبال ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها با چهار شکست متوالی، عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت. ابراهیم وطن‌پرست، کارشناس والیبال، در گفت‌وگو با ایسنا، عواملی مختلفی را در این ناکامی دخیل دانست.

نبود هماهنگی و زمان کم برای آماده‌سازی:

  • وطن‌پرست با اشاره به معرفی دیرهنگام سرمربی و شروع دیر تمرینات، گفت: «متاسفانه چند سالی است که در لیگ ملت‌ها شروع خوبی نداریم. امسال هم به دلیل کمبود زمان، هماهنگی بین بازیکنان به خصوص بازیکنان باتجربه و جوان به حد کافی ایجاد نشده بود.»

عدم حضور برخی بازیکنان باتجربه:

  • او همچنین به عدم حضور برخی از بازیکنان باتجربه در لیگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: «این موضوع لطمه بزرگی به تیم زد. در واقع حرفه ای عمل نکردیم.»

استرس و اضطراب بازیکنان:

  • به گفته وطن‌پرست، استرس و اضطراب بیش از حد بازیکنان، به خصوص در بازی اول مقابل صربستان، باعث از دست رفتن بازی شد.

نیاز به جوانگرایی تدریجی:

  • وطن‌پرست در پاسخ به پرسشی درباره جوانگرایی تیم، گفت: «جوانگرایی در تیم صورت گرفته اما نه به صورت کامل. برای جوانگرایی واقعی، باید در مجموع تیم از بازیکنان جوان تشکیل شود و بدون توجه به نتیجه‌گرایی، آنها را برای المپیک 2028 آماده کنیم.»

ضعف در دفاع روی تور و سرویس:

  • این کارشناس والیبال ضعف در دفاع روی تور را یکی از مشکلات اصلی تیم دانست و گفت: «محمد موسوی، یکی از بازیکنان تاثیرگذار در این بخش، در ترکیب تیم حضور نداشت و نبود او به شدت احساس می‌شد. همچنین سرویس‌های تیم نیز از کیفیت لازم برخوردار نبود.»

کار تیمی ضعیف:

  • وطن‌پرست در نهایت تاکید کرد که تیم زمانی قوی عمل می‌کند که تمام مهره‌ها به صورت زنجیره‌ای عملکرد خوبی داشته باشند. او عبادی‌پور را دریافت‌کننده‌ای خوب دانست، اما گفت: «با یک مهره نمی‌توانیم تمام شرایط را برای برد تیم رقم بزنیم.»

در مجموع، به نظر می‌رسد عوامل متعددی در عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال در هفته اول لیگ ملت‌ها نقش داشته‌اند. کمبود زمان برای آماده‌سازی، عدم هماهنگی بین بازیکنان، استرس و اضطراب، ضعف در دفاع روی تور و سرویس، و کار تیمی ضعیف از جمله این عوامل هستند.

با توجه به این که شانس صعود تیم ملی به المپیک 2024 بسیار کم است، به نظر می‌رسد فرصت مناسبی برای جوانگرایی و برنامه‌ریزی بلندمدت برای المپیک 2028 فراهم شده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *