ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ضرب‌الاجل استاندار به دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد مسکن ملی در لرستان


استاندار لرستان، دکتر فرهاد زیویار، با تعیین ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته به دستگاه‌های اجرایی دستور داده است تا پاسخ استعلامات طرح‌های نهضت ملی مسکن را تهیه کنند.

تامین زمین برای شهرها

در کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، استاندار به تامین زمین برای شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و ازنا پرداخته و طرح‌های مسکن را مورد بررسی قرار داد.

تصویب طرح‌ها و الحاق به حریم شهرها

گام به سوی ایجاد شهرهای مولد

بعد از بررسی فنی توسط کاشناسان متخصص، طرح‌ها در برخی شهرها مانند ازنا و الیگودرز الحاق به حریم شهرها و در بخش‌های دیگر نیز در راستای ایجاد و راه‌اندازی شهرهای مولد مطرح شدند.

پاسخ ضرب‌الاجل

دستگاه‌ها موظف به تهیه پاسخ استعلام‌ها تا پایان ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته هستند تا طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان جهت تصویب نهایی قرار گیرند.

توجه به شرایط خاص زمین‌شناسی استان

اهمیت مسکن در برنامه‌های دولت

استاندار لرستان با اشاره به شرایط خاص زمین‌شناسی استان، تأکید کرد که دستگاه‌ها باید با نگاه مثبت همه جوانب، شرایط لازم برای توسعه خدمات زیرساختی را فراهم کنند. او بیان کرد: ساخت مسکن در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم بوده و باید به این مساله توجه شود تا مسکن در بخش‌های مختلف اجتماعی تأثیرگذار و حائز اهمیت باشد.

محدودیت‌های زمین و زمین‌های الحاقی

با توجه به محدودیت‌های زمین، اگر ۵۰ درصد از طرح‌ها به نتیجه برسند، بیش از ۸۰۰ هکتار زمین الحاقی به نهضت ملی مسکن افزوده خواهد شد و بخشی از نیازهای متقاضیان حل خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *