ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

شکیل مجمع قاریان و حافظان قرآن در خراسان شمالی

پیشنهاد امین امینی فرد: شکل‌گیری مجمع برای هم‌اندیشی و توسعه فرهنگ قرآنی در استان

در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی، امین امینی فرد، یکی از حافظان کل قرآن کریم و فعالان قرآنی موفق، ضرورت تشکیل مجمعی به نام “قاریان و حافظان قرآن” را برای هم‌اندیشی و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی در استان خواستار شد.

امینی فرد، که از دوران کودکی به حفظ قرآن پرداخته و در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته، این رویداد ملی را یک فرصت بزرگ برای ترویج فرهنگ قرآن دانست. وی بر اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: “با توجه به فضایی که دشمن برای دور کردن جوانان از قرآن ایجاد کرده، نیاز است تا با اقداماتی از این دست، به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و حرکت به سمت جامعه قرآنی گام برداریم.”

نقش ارزشمند مسابقات در توجیه جوانان به حفظ قرآن

او ادامه داد: “حضور برترین‌ها و نخبگان قرآنی در این رویداد ملی، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا متسابقان از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره ببرند و سطح خود را ارتقا داده و به تبادل تجربه بپردازند.”

امینی فرد از مسئولان خواست تا تلاش مضاعفی در راستای ترویج فرهنگ قرآن داشته باشند. او اینگونه به پایان رساند: “شکل‌گیری مجمعی به نام ‘قاریان و حافظان قرآن’ در استان، می‌تواند بستری فعّال برای هم‌اندیشی و ارائه نقطه نظرات و درخواست‌های فعالان قرآنی شود و باعث پیشرفت بیشتر این حوزه شود.”

خاتمه: مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی

چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 356 شرکت‌کننده ممتاز، 60 داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری 85 محفل انس با قرآن، از نهم تا 18 ماه جاری در بجنورد برگزار می‌شود. این مسابقات به بخش‌های آوایی انفرادی و گروهی از جمله حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم تقسیم شده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *