ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

شروط مذاکرات حماس برای تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی

تحولات جدید در مذاکرات تبادل اسرای فلسطینی

آزادی ۲۴۰ اسیر صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی

به تازگی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این گروه آماده است ۲۴۰ اسیر صهیونیستی را آزاد کند در صورتی که همه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز آزاد شوند. این اعلامیه به نظر می‌رسد تاکید بر تعهد حماس به آزادی اسرای فلسطینی و برقراری عدالت در مذاکرات تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی دارد.

قربانیان جنگ و حقوق مردم فلسطین

غازی حمد، عضو دفتر سیاسی حماس، اظهار داشت که قربانیان غیرنظامی جنگ هفتم اکتبر به دلیل پیچیدگی‌های غیرمنتظره و ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی در مذاکرات مورد نظر قرار گیرند. او همچنین از حق قانونی مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگران خود یاد کرد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید از تجاوزات خودداری کرده و به توقف تجاوز و قتل‌عام علیه مردم فلسطینی پرداخته و سپس مذاکرات درباره تبادل اسرا آغاز کند.

تقاضای حماس از رژیم صهیونیستی

حمد اظهار کرد: «ما خواهان توقف تجاوزات، قتل و کشتار علیه ملت خود هستیم و پس از آن می‌توانیم درباره اسیران و سایر مسائل مذاکره کنیم. اما رژیم صهیونیستی باید اولین گام را بردارد و تجاوزات خود را متوقف کند.»

فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی

در این زمینه، سازمان ملل متحد هم اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است و حدود ۱۱۰۰ نفر از آنها بدون اتهام یا محاکمه در زندان‌های این رژیم نگهداری می‌شوند. این اعلامیه نشان‌دهنده فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی است تا این اقدامات نادرست را ترک کند و به مذاکرات صلحی میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی بپردازد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *