ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

سهمیه بنزین آذرماه امشب شارژ می‌شود

ر زمانی که اهمیت مدیریت مصرف سوخت بیش از پیش است، شارژ سهمیه بنزین آذرماه به عنوان یک قدم مهم در راستای کنترل مصرف سوخت برای وسائل نقلیه شخصی به اجرا درآمده است. در این مطلب، جزئیات این سیاق مهم را بررسی خواهیم کرد.

تغییرات در سهمیه بنزین آذرماه

طبق گزارش ایسنا، شب امشب (یکم آذرماه)، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه برای خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری شارژ خواهد شد. این اقدام همسان با سیاق برنامه هفتگی مصرف سوخت و مدیریت بهینه آن است.

شروع طرح سهمیه بنزین

طرح فعلی سهمیه‌بندی بنزین از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ با تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه آغاز شد. این طرح برای همه وسائل نقلیه بنزین‌سوز به کار گرفته شد و هدف آن مدیریت هوشمندانه مصرف سوخت بود.

تغییر در سقف ذخیره سهمیه

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به علت شرایط ویژه به وجود آمده به‌دنبال شیوع ویروس کرونا، سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند را ابتدا به ۶ ماه و سپس به ۹ ماه تغییر داد. این تغییرات به مالکان خودروهای شخصی این امکان را می‌دهد که سهمیه واریزی خود را در صورت عدم استفاده، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت نگه دارند.

نکات پایانی

این تغییرات نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر در جهت بهبود مدیریت مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا است. مالکان خودروهای شخصی توصیه می‌شود تا از این سهمیه بنزین بهینه استفاده کرده و به موازات با تغییرات در سیاق سهمیه، اقدام به بهینه‌سازی مسافت‌ها و سفرهای خود نمایند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *