ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

سلیمی: مجلس نباید مدام به بودجه شاخ و برگ دهد


اصغر سلیمی
، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به چالشاتی که در فرآیند بودجه‌دهی و تصویب لوایح بودجه به وجود آمده است، اشاره کرد. او بر اهمیت همخوانی بین منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۳ تأکید کرد و به عدم تحقق صد در صدی لوایح بودجه در سال‌های اخیر اشاره کرد.

علت عدم تحقق لوایح بودجه

به گفته سلیمی، یکی از دلایل اصلی عدم تحقق صد در صدی لوایح بودجه، نگاه غیرواقعی به این لوایح است. در اوایل گفتگو، او بیان کرد: “با توجه به منابع موجود در کشور، بعضاً بودجه‌های تصویب شده به تطابق کامل با منابع اجرایی نمی‌شوند.”

راه‌کارها برای بهبود وضعیت

سلیمی اظهار داشت: “منتظریم که هم دولت بودجه را با دقت بیشتری تنظیم و ارسال کند و هم مجلس بر آن متمرکز شود تا به شکل غیرسیاسی و واقع‌گرایانه به بودجه‌دهی پرداخته و بر آن اضافه نکند.”

هدف پیشنهادی

نماینده مردم سمیرم تأکید داشت: “اهمیت دارد مجلس تلاش کند تا بودجه‌ای تصویب شود که حداقل ۷۰ درصد از آن به عنوان معیار محقق شوند. ما نه انتظار داریم که به یکباره بودجه‌ای صد در صد محقق شود اما انتظار داریم بر اساس نگاه واقع‌گرایانه و متعادل، بودجه‌ای تصویب شود که به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته اجرایی شود.”

نهایی کلام

توجه به نکات مطرح شده توسط سلیمی می‌تواند گامی مثبت در جهت بهبود فرآیند بودجه‌دهی و اجرایی شدن بهتر لوایح بودجه گردد. این گام می‌تواند به پاسخگویی به مطالبات جامعه و تحقق اهداف ملی کمک کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *