ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

وزارت دفاع ساخت هلیکوپتر بومی را آغاز کرده است


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر محمدرضا آشتیانی، در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران اعلام کرد که وزارت دفاع ساخت هلیکوپتر بومی را آغاز کرده است. این اقدام جدید به منظور تقویت توانمندی‌های دفاعی کشور انجام شده و به عنوان یک مرحله مهم در توسعه صنعت نظامی ایران محسوب می‌شود.

جایگزینی سلاح‌های پیشرفته

آشتیانی در مورد جایگزینی سلاح «مصاف» با «ژ ۳» در نیروهای مسلح نیز صحبت کرد. او اظهار کرد: “مصاف یک سلاح پیشرفته است که به صورت مداوم توسط وزارت دفاع تجهیز می‌شود و به نیروهای مسلح تحویل داده می‌شود. این اقدام جزو سیاست‌های ما برای ارتقاء نیروهای نظامی است.”

پیشرفت در تست جت آموزشی پیشرفته یاسین

وی به پیشرفت‌های اخیر در تست جت آموزشی پیشرفته یاسین اشاره کرد و گفت: “جت آموزشی یاسین یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های آموزشی است که از آن برای جبران نواقص در فرآیند آموزشی استفاده می‌شود.”

پروژه‌های نوآورانه در وزارت دفاع

در مورد پروژه‌های نوآورانه در وزارت دفاع، آشتیانی اظهار کرد: “تمام کارهایی که در وزارت دفاع انجام می‌شود، به منظور ارتقاء سامانه‌ها، تلفیق کارها یا تعریف و تولید سامانه‌های جدید است. ما در همه زمینه‌ها به دلیل محدودیت‌ها به تدریج این موارد را اعلام می‌کنیم و به جامعه اعلام می‌کنیم.”

توسعه تکنولوژی در زمینه پهپاد و سامانه مجید

وی همچنین به توسعه تکنولوژی در زمینه پهپاد کرار و سامانه مجید اشاره کرد و گفت: “تجهیزات پهپاد و سامانه مجید نمونه‌های تلفیقی از توانمندی‌های ما در زمینه فناوری هستند که به تحقیقات و توسعه در این زمینه تاکید داریم.”

به طور کلی، این اظهارات نشان دهنده پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه دفاعی و نظامی ایران است که نقش مهمی در تقویت امنیت و استقلال کشور دارد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *