ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

زنگ خطر برای تکواندو زنان ایران در پاریس!

1 دقیقه خوانده شده

عملکرد ضعیف ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده در مسابقات قهرمانی آسیا، نگرانی‌ها را برای المپیک پاریس افزایش داد.

به گزارش ایسنا، ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده، دو بانوی المپیکی تکواندوی ایران، در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی ویتنام برگزار شد، عملکردی ضعیف و دور از انتظار داشتند و از دور مسابقات حذف شدند.

این در حالی است که تکواندوکاران مرد ایران در این مسابقات عملکرد درخشانی داشتند و صاحب دو مدال طلا و نقره شدند.

حذف زودهنگام کیانی و نعمت‌زاده نشان می‌دهد که کادر فنی تیم ملی زنان ایران باید در فاصله دو ماهه تا المپیک پاریس، برای رفع ایرادات فنی این دو ملی‌پوش تلاش جدی کند.

ناهید کیانی که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد، در دور نخست مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 53- کیلوگرم مقابل حریف خود از تایلند شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مبینا نعمت‌زاده نیز که در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال برنز رسیده بود، در وزن 49- کیلوگرم پس از پیروزی در دور اول، در دومین مبارزه خود مقابل حریف ویتنامی شکست خورد و از مسابقات حذف شد.

کارشناسان معتقدند که ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده برای موفقیت در المپیک پاریس، علاوه بر رفع ایرادات فنی، به آمادگی روحی و روانی بالایی نیز نیاز دارند.

کیانی که پیش از این در المپیک توکیو حضور داشته، تجربه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا را دارد و می‌تواند با رفع مشکلات خود، بار دیگر برای ایران افتخارآفرینی کند.

مبینا نعمت‌زاده نیز که 19 سال سن دارد، با وجود کم‌تجربگی، پتانسیل لازم برای درخشش در المپیک پاریس را دارد.

مینو مداح و مهروز ساعی، سرمربی و مربی تیم ملی تکواندو زنان ایران، باید در فرصت باقی‌مانده تا المپیک، با بررسی دقیق عملکرد کیانی و نعمت‌زاده در مسابقات قهرمانی آسیا، برنامه‌ریزی دقیقی برای آماده‌سازی این دو ملی‌پوش انجام دهند تا آنها با روحیه‌ای قوی و بدنی آماده، راهی میدان المپیک پاریس شوند.

تکواندو یکی از رشته‌های امیدوارکننده ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس است و عملکرد ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده در این رقابت‌ها، نقش مهمی در تحقق این هدف خواهد داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *