ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و همچنین وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، گفت: امروز (29 اردیبهشت) بارش به صورت رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در مناطقی از شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت. این بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکشنبه (30 اردیبهشت) در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران و گاهی وزش باد رخ خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به تقویت بارش‌ها در روزهای دوشنبه (31 اردیبهشت) و سه‌شنبه (اول خرداد)، گفت: در این دو روز در شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر و همچنین در غرب دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس شمالی بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی همچنین از وقوع رگبار و رعد و برق در روز چهارشنبه (2 خرداد) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی، مناطقی از مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های البرز خبر داد.

وی در خصوص وزش باد شدید در کشور طی سه روز آینده، گفت: طی این مدت در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و نوار شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

ضیاییان همچنین از مواج بودن خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر طی سه روز آینده خبر داد.

به گفته وی، آسمان تهران فردا (30 اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، در صبح وزش باد شدید، در شب افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و طی جمعه (31 اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید، اوایل شب افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه 4 و 5 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه 40 و 41 درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است که این پیش‌بینی‌ها براساس آخرین اطلاعات هواشناسی بوده و ممکن است در روزهای آینده تغییر کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *