ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

روسیه: اسرائیل قطعنامه شورای امنیت را مجوزی برای پاکسازی در غزه می‌داند


معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی، از قطعنامه اخیر شورای امنیت انتقاد کرده و آن را به عنوان مجوزی برای پاکسازی غزه توسط اسرائیل تفسیر کرده است.

قطعنامه بلاتکلیف؟

پولیانسکی اظهار داشت: «آنچه اکنون اتفاق می‌افتد همان موضوعی است که ما در جریان رأی‌گیری قطعنامه بشردوستانه درباره غزه اخطار دادیم. اسرائیل این اتفاقات را به عنوان ایجاد شرایط برای آتش‌بس طولانی تفسیر می‌کند که به منزله ادامه پاکسازی غزه است.»

قطعنامه و توقف پاکسازی

پولیانسکی اظهار کرد که «قطعنامه بلاتکلیف» شورای امنیت قادر به توقف پاکسازی مداوم نوار غزه توسط اشغالگران نیست.

انتقادات نتانیاهو

واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز توسط این دیپلمات روس بیان شد.

موضع روسیه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزیا، نیز از حق وتوی خود علیه قطعنامه بشردوستانه اصرار نکرد و این امر را به همبستگی با کشورهای عربی نسبت داد.

مخالفت روسیه

نبنزیا تصریح کرد: «روسیه با محتوای این قطعنامه مخالفت قاطعانه دارد و مسؤولیت تمام پیامدهای احتمالی بر عهده کشورهایی خواهد بود که با نسخه تعدیل‌شده‌اش موافقت کردند.»

رأی‌گیری در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه‌ای که خواستار افزایش فوری ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه است، رأی مثبت داد. ۱۳ عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی مثبت دادند و روسیه و آمریکا ممتنع بودند.

تاخیر در تصویب

پیش‌نویس اولیه قطعنامه پیشنهادی امارات درباره «آتش‌بش بشردوستانه در غزه» قرار بود در طول هفته گذشته به رأی گذاشته شود، اما با تهدید آمریکا به وتو، به تعویق افتاد و این تصویب در واقع نسخه تعدیل‌شده‌اش است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *