ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رفع تداخلات بیش از ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی


در آذربایجان غربی، با بهره‌گیری از قانون رفع موانع تولید، بیش از ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش قرار گرفته و اقدامات جدی برای تسهیل فرآیند تثبیت مالکیت و حل مسائل تداخل آغاز شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد که تاکنون ۱۵۰۷ پلاک از اجرای قانون رفع موانع تولید بهره‌مند شده‌اند. این تعداد پلاک معادل ۱۸۹ هزار و ۸۵۷ هکتار اراضی کشاورزی را در این استان شامل می‌شود.

تثبیت مالکیت: گام مهمی در راستای حل مشکلات

از مجموع یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۸۲۰ هکتار اراضی دارای تداخل در استان، حدود یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۵۹۷ هکتار به ملی و ۷۱۳ هزار و ۲۲۲ هکتار به غیر ملی تثبیت مالکیت یافته است. این اقدام مهم نقش بسزایی در ایجاد استقرار حقوق مالکیت بر اراضی دارد.

چالش‌ها و راهکارها

چالش عدم تامین عکس‌های اورتو سنوات دهه ۴۰، ۵۰ و ۶۰

مسئولان با اشاره به مشکل عدم تامین عکس‌های اورتو سنوات دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۶۰ به عنوان یکی از چالش‌های اجرایی در راستای رفع تداخلات اراضی اعلام کردند. این موضوع باعث کند شدن روند اجرای طرح می‌شود. در حال حاضر، تهیه تصاویر ارتو سنوات دهه ۴۰ تنها برای ۴۰ درصد از اراضی استان انجام شده است.

زمان‌بندی اجرای طرح

مدیر امور اراضی اظهار کرد که فرآیند اجرای رفع تداخلات اراضی در برخی از شهرستان‌ها به پایان رسیده است و در شهرستان‌های دیگر نیز در حال انجام است. او تاکید کرد که تا پایان سال، این طرح در چند شهرستان دیگر به پایان می‌رسد.

جمع‌بندی

با اجرای موفق رفع موانع تولید در آذربایجان غربی، انگیزه برای حل مسائل تداخلات اراضی افزایش یافته و اقدامات مؤثری در جهت بهبود وضعیت اراضی کشاورزی انجام شده است. امیدواریم که با حل چالش‌های باقی‌مانده، توسعه پایدار در این زمینه ادامه یابد و بهره‌وری در کشاورزی افزایش یابد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *