ج. سپتامبر 20th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رشد فعالیت کارخانه‌های کره‌جنوبی در ژوئن به بالاترین سطح 26 ماه گذشته رسید

1 دقیقه خوانده شده

سئول، 1 ژوئیه 2024 – یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های کره‌جنوبی در ژوئن به سریع‌ترین نرخ 26 ماه گذشته افزایش یافته است، زیرا سفارش‌های جدید به دلیل بهبود تقاضای جهانی افزایش یافت.

شاخص مدیران خرید (PMI) برای تولیدکنندگان در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ژوئن از 51.6 در ماه می به 52 بر اساس تعدیل فصلی افزایش یافت. این بالاترین سطح از آوریل 2022 بود و برای دومین ماه متوالی بالای 50 باقی ماند، که نشان دهنده انبساط است.

جو هیز، اقتصاددان S&P Global Market Intelligence گفت: “یک ماه قوی دیگر از داده‌ها نشان‌دهنده شواهد بیشتری است که فعالیت صنعتی و تجارت جهانی در حال افزایش است.”

تولید و سفارشات کره‌جنوبی به دلیل ادغام این کشور در زنجیره تامین کالاهای واسطه‌ای کلیدی مانند باتری و نیمه‌رساناها، به عنوان شاخص‌های پیشرو برای صادرات در نظر گرفته می‌شوند و اغلب سیگنال‌های کلیدی برای روندهای گسترده‌تر ارائه می‌کنند.

طبق جزئیات PMI، سفارش‌های جدید با سریع‌ترین نرخ از فوریه 2022 به دلیل تقاضای قوی‌تر هم در داخل و هم در خارج از کشور افزایش یافتند. سفارشات خارجی بیشترین افزایش را در پنج ماه گذشته داشتند. در این نظرسنجی، کشورهای آسیایی از جمله چین، ویتنام و ژاپن و همچنین مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا به عنوان بازارهایی که شاهد رشد فروش بوده‌اند، ذکر شده‌اند.

وزیر دارایی کره‌جنوبی هفته گذشته گفت که صادرات این کشور که از اکتبر به دلیل تقاضای قوی برای تراشه‌های کامپیوتری و از سوی ایالات متحده افزایش یافته است، در حال بهبود به سطوح بی‌سابقه‌ای است.

تولید برای سومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافت، اما با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل. موجودی کالاهای نهایی به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً سه سال گذشته کاهش یافت و حجم کار به بالاترین سطح خود در تقریباً دو سال گذشته افزایش یافت که نشان می‌دهد ظرفیت کارخانه تا حدی در میان تقاضای رو به رشد افزایش یافته است.

با این حال، تورم قیمت نهاده‌ها به سریع‌ترین نرخ خود در هشت ماه گذشته رسید و شرکت‌ها این افزایش را به دلیل تغییرات نامطلوب نرخ ارز و افزایش قیمت مواد خام، به‌ویژه فلزات، عنوان کردند.

بر اساس گزارش رویترز، خوش‌بینی تولیدکنندگان برای سال پیش‌رو به ضعیف‌ترین سطح خود در 6 ماه گذشته رسیده است، زیرا نگرانی‌ها در مورد اینکه شرایط بازار داخلی می‌تواند با وجود پیش‌بینی‌های فروش مثبت، مانع از تولید کارخانه شود، افزایش یافته است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *