ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

رشت- آستارا؛ در یک قدمی اجرا!

1 دقیقه خوانده شده

در یک گزارش از رشت به آستارا، عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن رشت با آستارا با همکاری روسیه در ابتدای سال جدید آغاز می‌شود. این پروژه از اهمیت بسزایی به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌آهنی کشور برخوردار است و در جهت حلقه مفقوده کریدور شمال – جنوب تلاش می‌کند.

توسعه کریدورهای ترانزیتی: اولویت کلان در حمل‌ونقل بین‌المللی

توسعه کریدورهای ترانزیتی به‌منظور استقرار کشور در جایگاه مناسب در حمل‌ونقل بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است. پروژه راه‌آهن رشت – آستارا به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترانزیتی و تحول‌زا در توسعه راه‌آهن، از اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی برخوردار است.

جزئیات اجرایی پروژه راه‌آهن رشت – آستارا

این محور ریلی با طول ۱۶۴ کیلومتر، یکی از پروژه‌های استراتژیک راه‌آهن کشور است. تاکنون ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا و ۱۰ کیلومتر از سمت رشت عملیات اجرایی آغاز شده و توسعه این پروژه با همکاری روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تامین مالی با همکاری روسیه

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد که موافقت‌نامه تامین مالی پروژه از روسیه به‌صورت دریافت وام صادراتی انجام شده و تا سقف پنج میلیارد دلار پشتیبانی مالی خواهد شد.

تعهدات روسیه و نقش ایرانیان در پروژه

تازه‌ترین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقلی ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفت و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خواستار اهتمام جدی طرف روس برای نهایی‌سازی فاز طراحی و انعقاد قرارداد تجاری تا پایان سال جاری شد.

پیشرفت در همکاری با ارمنستان

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: “عملیات اجرایی پروژه رشت با آستارا در توافق با روسیه از ابتدای سال جدید آغاز خواهد شد و توافق با ارمنستان منجر شد که برای اولین بار با شرکت‌های ایرانی قرارداد بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری برای تکمیل کریدورهای گذرگاهی شمال به جنوب منعقد شود.”

در نهایت؛ کریدور شمال – جنوب با حلقه مفقوده رشت – آستارا در حال حاضر مواجه است و این پروژه در صورت تکمیل شدن، منابع قابل توجهی را عاید کشور خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *