د. اکتبر 7th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

راه‌اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با آغاز سال تحصیلی جدید، تحولات چشمگیری را در حوزه آموزشی و پژوهشی خود تجربه می‌کند. این دانشگاه با راه‌اندازی ۸ رشته جدید در حوزه‌های انرژی، کوانتوم، عصب‌شناسی و سایر زمینه‌های نوین، گام مهمی در جهت ارتقای سطح علمی کشور برداشته است.

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اعلام این خبر، از پذیرش ۴ هزار دانشجوی جدید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد. وی همچنین به ایجاد شرایط مناسب برای اسکان دانشجویان جدیدالورود در خوابگاه‌های دانشگاه اشاره کرد.

رشته‌های جدید راه‌اندازی شده در این دانشگاه، عمدتاً در حوزه‌های نوین و موردنیاز صنعت کشور هستند. این رشته‌ها با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و پاسخگویی به نیازهای روزافزون بازار کار طراحی شده‌اند.

با توجه به اهمیت هوش مصنوعی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر پژوهشکده‌ای با این عنوان و ۲۵ عضو هیئت علمی راه‌اندازی کرده است. این پژوهشکده با هدف انجام تحقیقات کاربردی در حوزه هوش مصنوعی و ایجاد ارتباط با صنایع مختلف فعالیت خواهد کرد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین با همکاری برخی از ارگان‌های اجرایی، اقدام به راه‌اندازی پروژه‌های مشترک در حوزه‌های مهندسی دریا، مهندسی هوا و فضا و هوش مصنوعی کرده است. این همکاری‌ها منجر به ایجاد فرصت‌های پژوهشی و شغلی برای دانشجویان خواهد شد.

با راه‌اندازی رشته‌های جدید و ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور، نقش مهمی در توسعه علمی و فناوری کشور ایفا خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *