ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

درگیری مسلحانه در نهبندان/ شهادت فرمانده پاسگاه مرزی


در واقعه‌ای قهرمانانه و مملو از شجاعت، فرمانده پاسگاه مرزی نهبندان در استان خراسان جنوبی، در حین انجام مأموریت حفظ و حراست از مرزهای ایران، در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید. این رخداد، نمونه‌ای بارز از ایثار و فداکاری نیروهای مرزبانی در حفاظت از تمامیت ارضی کشور است.

دلاوری‌های بی‌پایان در خط مقدم حفاظت از مرزها

سردار حسین دهکی، فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی، با اشاره به این واقعه، از دلاورمردی‌ها و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی خبر داد. آن‌ها در منطقه مرزی چاهمگو، با اشرار مسلح درگیر شدند و با قاطعیت تمام، دشمن را در نقطه صفر مرزی مهار کردند.

شهادت ستوان یکم علیرضا موذن

در جریان این درگیری، ستوان یکم علیرضا موذن، فرمانده پاسگاه مرزی، در حالی که با دلاوری و شجاعت از مرزهای وطن دفاع می‌کرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. سردار دهکی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این قهرمان ملی، از ایشان به عنوان یک شهید عزیز یاد کرد که مجرد بوده و اهل شهرستان بیرجند است.

قدردانی از ایثار و فداکاری

این حادثه نشان‌دهنده عمق ایثارگری و فداکاری نیروهای مرزبانی است که بدون هیچ تردیدی برای حفظ امنیت و آرامش کشور، جان خود را به خطر می‌اندازند. همچنین، در این درگیری ستوان سوم طاهری و سرباز وظیفه نوری نیز مجروح شدند که نشان از روحیه قوی و از خودگذشتگی این قهرمانان دارد.

پیوند ناگسستنی مرزبانی و امنیت ملی

استان خراسان جنوبی با داشتن ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، در خط مقدم دفاع از مرزهای ایران قرار دارد. حماسه‌های آفریده شده توسط نیروهای مرزبانی در این منطقه، برگ زرینی در کتاب افتخارات ایران اسلامی است و نشان از اهمیت حفظ مرزها و تلاش بی‌وقفه برای امنیت پایدار کشور دارد.

جمع‌بندی

شهادت فرمانده پاسگاه مرزی نهبندان در درگیری با اشرار مسلح، یادآور این واقعیت است که امنیت و آسایش کنونی ما، مدیون خون پاک و جانفشانی‌های این قهرمانان ناشناخته است. به یاد داشته باشیم که قدردانی از این ایثارگران، وظیفه‌ای است که بر دوش هر یک از ما سنگینی می‌کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *