ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

خیرین به تجهیز مراکز دیالیز البرز کمک کنند


در گفت‌وگویی با ایسنا، دکتر کوروش سلیمی، مسئول امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز، تأکید کرد: “اگر به پیشگیری از بیماری‌های کلیوی تمرکز کنیم، می‌توانیم از ابتلا به آنها جلوگیری کرده و از هزینه‌های دیالیز کاسته شود.”

مهمیت آگاهی عمومی

وی بیان کرد: دیالیز یک روش گران‌قیمت و زمان‌بر است و نیازمند تجهیزات خاصی می‌باشد. از این‌رو، آگاهی عمومی و توجه به پیشگیری از اهمیت بالایی برخوردارند. اطلاع‌رسانی جامعه توانسته است در زمینه پیشگیری از بیماری‌های کلیوی تأثیرگذار باشد.

چالش‌ها و نیازهای مراکز دیالیز

هزینه‌های دیالیز و نیاز به کمک خیرین

دکتر سلیمی بیان کرد: “دیالیز خونی به دلیل هزینه‌های بالا و نیاز به تجهیزات خاص، برای بیماران جسمانی و مالی بسیار زحمت‌آور است.” در این زمینه، نقش اقتصادی خیرین و همچنین حمایت از تجهیزات دیالیز اهمیت دارد.

نیاز به حمایت از سایر ارگان‌ها و افراد نیکوکار

وی اظهار کرد: “تجهیزات دیالیز نیاز به حمایت مالی و تجهیزاتی دارد. تلاش دانشگاه بر این است که با حمایت از خیرین و سایر ارگان‌ها، بتوانیم نیازهای این مراکز را تأمین کنیم.”

چشم‌انداز آینده

حمایت از افراد محروم و توسعه دیالیز

در پایان، دکتر سلیمی به مشکل مراجعه اتباع بیگانه به مراکز دیالیز اشاره کرد و افزود: “توجه به این مسئله نقطه کلیدی است. امیدواریم با حمایت بیشتر از سوی ارگان‌های ذیربط و خیرین، بتوانیم این مشکل را حل نموده و به بهبود وضعیت بیماران دیالیزی کمک کنیم.”

در نهایت، نیاز به حمایت مستمر از سوی جامعه و فعالیت‌های آگاه‌سازی برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی و همچنین تجهیزات دیالیز لازمه مهمی است که با همت خیرین و ارگان‌های مرتبط قابل دستیابی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *