ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

خروج ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا از خلیج فارس

1 دقیقه خوانده شده

در اطلاعات جدید ارائه شده توسط فرمانده نیروی دریایی سپاه، خروج ناو هواپیمابر آیزنهاور از خلیج فارس و تنگه هرمز مورد بررسی قرار گرفته است. سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری بازگو کرده که نیروی دریایی سپاه به‌طور مداوم این حرکات را پایش کرده و اطلاعات کاملی درباره حضور این ناوگروه را دارا بوده است.

حضور تاکتیکی ناوگروه آمریکایی و نظارت پیشرفته

سردار تنگسیری بیان کرد: “این ناوگروه، در مدت کمتر از ۲۰ روز در خلیج فارس حاضر بوده و در این مدت تحت نظر اطلاعاتی رزمندگان نیروی دریایی سپاه قرار گرفته است.” او اظهار کرد که حضور ناو هواپیمابر آمریکایی تبلیغاتی بوده و تاکتیک‌های رزمندگان دریایی سپاه به‌طور هوشمندانه این حضور را پیش برده و پایش نموده‌اند.

پاسخ‌های تمامی سوالات و کنترل جامع

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: “ناوگروه آمریکایی به تمامی سوالات و اطلاعات مورد نیاز مرکز کنترل باند تنگه هرمز پاسخ داده و در زمان ورود و خروج از تنگه هرمز، کنترل کامل رزمندگان نیروی دریایی سپاه را تضمین کرده است.”

حضور تبلیغاتی ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه

به‌نظر می‌رسد که حضور ناو هواپیمابر آیزنهاور در منطقه تنها جنبه تبلیغاتی داشته و هیچ نقش عملیاتی مهمی نداشته است. سردار تنگسیری تأکید کرد که این حضور فقط به‌عنوان نقش تنفس مصنوعی برای حضور آمریکایی‌ها در منطقه دارد.

خاتمه با اخبار خروج ناوگروه آمریکایی

با توجه به این گزارش، ناو هواپیمابر آمریکایی CVN۶۹ به‌همراه رزم‌ناو CG۵۸ و ناو پشتیبانی TA۰۰۶ پنجم آذر ماه از خلیج فارس و تنگه هرمز خارج شدند. این خبر نشانگر نظارت فعّال نیروهای دریایی سپاه در منطقه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *