ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد


در آخرین تحولات منطقه‌ای، سفارت آمریکا در بغداد صبح روز جمعه هدف یک حمله راکتی قرار گرفت. این اتفاق جدید، اولین حمله موشکی به سفارت آمریکا در کنار پایگاه‌های نظامی اشغالگر در عراق و سوریه است. مقامات عراقی اعلام کرده‌اند که منطقه سبز بغداد، حومه سفارتخانه، مورد حمله قرار گرفته است.

گزارش‌های شهروندان: وقوع انفجارهای قوی

شهروندان نزدیک به منطقه حادثه از وقوع انفجارهای قوی در ساعات بامداد امروز خبر داده‌اند. ویدئوها و شواهد تصویری در فضای مجازی از صدای موشک‌ها، آژیرهای سفارت، و هشدارهای صوتی به پرسنل سفارت منتشر شده است.

شبکه الجزیره این حادثه را تایید کرده و ویدئویی از لحظات انفجار در اطراف سفارت را منتشر کرده است. این حمله در شرایطی رخ داده است که وزارت دفاع آمریکا از زخمی شدن ۶۶ سرباز نیروهای آمریکایی در عملیات‌های عراق و سوریه خبر داده است.

تعداد حملات افزایش یافته: واکنش پنتاگون

پنتاگون اعلام کرده که نیروهای آمریکا از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون به ۷۸ حمله مختلف در سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حملات اغلب به عنوان واکنش به حمایت آمریکا از عملیات اشغالگران در منطقه صورت گرفته‌اند.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه: تصمیم گیری در سنا

سناتور جمهوریخواه، میچ مک کانل، اعلام کرده که سنا به پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای خواهد داد که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است. او تصریح کرده که این تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از منطقه اعتبار می‌شود و هدیه‌ای به ایران است.

جمع‌بندی و تاثیرات آینده

حمله به سفارت آمریکا در بغداد، نشان از افزایش تنش‌ها در منطقه است. تصمیم سنا درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز ممکن است به تغییرات بزرگ‌تر در سیاست خارجی آمریکا منجر شود. آینده منطقه و نقش آمریکا در آن، موضوعی که به سرعت در تحولات بین‌المللی جدید جای می‌گیرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *