ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حماس به طرح امارات برای آتش‌بس در غزه واکنش نشان داد

انتقادات بیانیه حماس از سیاست آمریکا در مورد پیش‌نویس قطعنامه

بیانیه حماس و انتقاد از واکنش آمریکا

در جواب به پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه که توسط امارات ارائه شده بود، جنبش حماس بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه که توسط عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس، اعلام شد، واشنگتن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت درخواست آتش‌بس را به شدت محکوم کرده و این را موضعی غیراخلاقی و غیرانسانی دانسته است.

انتقاد از ممانعت آمریکا

الرشق اظهار کرد: “ممانعت آمریکا از صدور قطعنامه آتش‌بس، مشارکت مستقیم اشغالگران در کشتار مردم ما و انجام کشتارهای بیشتر و پاکسازی قومی است.”

درخواست آتش‌بس امارات و واکنش آمریکا

به گزارش ایسنا، آمریکا درخواست شورای امنیت برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در غزه را به دلیل حملات رژیم صهیونیستی که به باریکه این منطقه ادامه داشت، وتو کرده بود. اما این وتو توسط ۱۳ عضو شورای امنیت به جز بریتانیا که رأی ممتنع داد، تأیید شد.

نقد واکنش آمریکا توسط رسانه‌ها

رویترز اظهار کرده است که ایالات متحده در حال دفاع از متحد خود است، اما در زمینه دیپلماتیک به نظر منزوی می‌شود. روزنامه واشنگتن‌پست نیز افزوده که این برای سومین بار از زمان شروع حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه است که آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری برای پایان دادن به این حملات را وتو می‌کند.

خلاصه

در نهایت، وتوی آمریکا نسبت به قطعنامه آتش‌بس در غزه واکنش‌های گوناگونی ایجاد کرده است، و بیانیه حماس نیز نشان‌دهنده نگرانی‌ها و انتقادات خود از این سیاست آمریکایی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *