ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حل مشکلات اساتید و هنرمندان پیشکسوت


معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایسنا به ارزیابی مشکلات پیشکسوتان حوزه هنر پرداخت. به نظر می‌رسد توجه به این اساتید اولویت اصلی معاونت هنری باشد. برای حل مشکلات اساتید پیشکسوت، محمود سالاری تاکید کرد که ابتدا باید به عزیزانی که در دوره‌های گذشته برجسته بوده‌اند، توجه ویژه شود. حفظ عزت نفس این افراد نقطه مهمی است که نیازمند راهکارهای خاص و جدید است.

سپس، به مشکلات اقتصادی هنرمندان پیشکسوت پرداخته شد. با توجه به افزایش سن و سال این هنرمندان، حجم کار آن‌ها کاهش یافته و بنابراین نیاز به پشتیبانی اقتصادی اساسی احساس می‌شود. برای حفظ حیاتی و حرفه‌ای بودن آن‌ها، لازم است که مسائل اقتصادی آن‌ها به دقت بررسی و حل شود.

نقش معاونت هنری در حفظ کرامت هنرمندان

ایجاد امکانات حمایتی

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه هنرمندان پیشکسوت در حال اقدام به ایجاد امکانات حمایتی است. این امکانات شامل فراهم‌سازی امکانات مرتبط با سفر، وام‌های حمایتی و سایر اقدامات حاکمیتی است که به حفظ کرامت هنرمندان پیشکسوت کمک خواهد کرد.

شهر هنر: بزرگ‌ترین طرح مسکن

محمود سالاری به طرح “شهر هنر” اشاره کرد و اعلام کرد که این طرح در حال اجرایی شدن است. این طرح به هنرمندان پیشکسوت این امکان را می‌دهد که به عنوان مالک یک واحد آپارتمان در این شهر فرهنگی شوند و از دغدغه‌های مستأجری خلاص شوند. این اقدام امیدوارانه به نظر می‌رسد که در دو سال آینده به اجرایی‌ترین طرح مسکن برای هنرمندان پیشکسوت تبدیل شود.

پیش‌بینی برای آینده

با توجه به ثبت‌نام اساتید در طرح “شهر هنر”، امیدواریم که در آینده هیچ یک از هنرمندان پیشکسوت، که عضو این موسسه هستند و دارای جایگاه برجسته‌ای در حوزه هنر هستند، مستأجری باقی نمانده و همگان بهره‌مند از این فرصت مسکن شوند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *