ج. جولای 26th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حضور خانم‌ها در موسیقی و توضیح وزیر میراث فرهنگی

پشتوانه شرعی برای حضور نوازندۀ خانم در موسیقی

وزیر میراث فرهنگی در دیدار با جوانان اصفهان بیان کرد: حضور نوازندۀ خانم در عرصه موسیقی با شرع و اصول دینی مغایرت ندارد. او از جوانان خواست تا احساس کنند دولت با آن‌ها هم‌صداست و حضور آن‌ها در دنیای موسیقی را تحت پوشش قوانین اسلامی قرار داد.

توجیه شرعی حضور خانم در موسیقی

ضرغامی بیان کرد: “هیچ اصلی از نگاه شرعی حضور نوازندۀ خانم را خلاف شرع ندانسته است. این تفکیک جنسیتی در عرصه موسیقی در اسلام تایید نشده و برعکس، به جوانان گفته شده است که در این مسیر آزاد هستند.”

آب و مشکلات اصفهان

وزیر به مسائل اصلی اصفهان نیز پرداخت و اظهار داشت: “آب، مشکل اصلی این منطقه است. زمین‌ها در حال خشک شدن بوده و مردم در شرایط دشواری زندگی می‌کنند. دولت در حال کوشش برای حل این مشکلات است.”

حمایت از هنرهای تجسمی

وی از اتفاقی خاطرنشان کرد که زمانی در اصفهان بوده و دیده که جوانان زیر پل تار می‌زنند و آواز می‌خوانند. این اتفاق نشان از علاقه جوانان به هنرهای تجسمی و موسیقی دارد که دولت نیز آن را تحت پوشش حقوق و آزادی‌های شرعی قرار داده است.

پاسخ به انتقادات درباره ویدئوی جولیا بطرس

ضرغامی به انتقاداتی که به ویدئوی جولیا بطرس شده بود، پاسخ داده و اظهار کرد: “آواز جولیا بطرس، اصل حماسه‌سرایی است و موازین اسلامی را نقض نمی‌کند. فتوای رهبری نیز در این مورد صراحت دارد و از جمله اصلی‌های محافل هنری حساب می‌شود.”

نقد انتقادات و تأکید بر آموزش شرعی

وزیر با نقد انتقادات مواجه با موسیقی و خوانندگی خانم‌ها مختصر شد و تأکید کرد: “آموزش‌های شرعی و تأکید بر اصول اسلامی برای حل اینگونه مسائل موثرترین راه حل است. مجمع تشخیص هم تأکید دارد که در صورت شک، حکم بر برائت است.”

آینده هنر در ایران

تأکید وزیر بر آینده هنر در ایران و اهمیت آزادی هنری و شرعی برای رشد و توسعه جامعه نشان از توجه دولت به نقش هنر در ساختار اجتماعی دارد.

پیام به جوانان: ما با شما هستیم

وی به جوانان ایران گفت: “ما با شما هستیم و از زیرساخت‌های قانونی برای حضور شما در عرصه هنر حمایت می‌کنیم. احساس کنید که دولت با شماست و هنر شما تحت حمایت اصول اسلامی است.”

تصمیم مجدد بر مبنای فتاوای مراجع تقلید

وزیر به معرفی فتاوای مراجع تقلید در این زمینه اشاره کرد و تصمیم‌گیری را بر اساس این فتاواها توصیه کرد. او بیان کرد: “تفکیک مسائل شرعی بر اساس نظر مراجع تقلید، بهترین راه برای حفظ هویت اسلامی و اعطای حقوق مسلمانان در حوزه هنر است.”

با پایان دیدار وزیر میراث فرهنگی در اصفهان، پیامی از هماهنگی بین ارائه هنر و اصول دینی به جوانان ایران باقی‌ماند. این مراسم نشان از توجه دولت به رشد فرهنگی جوانان و حمایت از هنر در چارچوب اصول اسلامی داشت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *