ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

حاجی‌بابایی : افزایش حقوق باید مطابق با تورم و عدالت‌محور باشد


رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، حمیدرضا حاجی‌بابایی، تصریح کرد که در سال آینده، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان باید مطابق با تورم و با تأکید بر اصل عدالت‌محوری صورت گیرد. او از عدم رعایت تورم در افزایش حقوق در سال‌های گذشته ناراضی بوده و تأکید دارد که دولت باید این مسئله را در نظر بگیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نارضایتی از میزان افزایش حقوق وجود دارد، اظهار کرد: “انتظار می‌رفت که دولت میزان افزایش حقوق را مبتنی بر عدالت‌محوری و حداقل نزدیک به تورم تعیین می‌کرد.” وی از عدم اجرای قانون برنامه ششم توسعه در این زمینه انتقاد کرد و اعلام کرد که در برنامه هفتم توسعه تصویب شده است که افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز باشد.

تاکید بر عدالت در افزایش حقوق

حاجی‌بابایی تأکید دارد که برای پیشگیری از تکرار مشکلات گذشته، باید به سمت متناسب‌سازی حقوق حرکت کرد. او اعلام کرده است که تعیین میزان افزایش حقوق باید با توجه به دو مولفه اصلی عدالت‌محوری و تطابق با تورم انجام شود.

در نهایت، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اشاره به اصل عدالت در تقسیم حقوق، به‌عنوان راهنمایی برای سال آینده اعلام کرد که با توجه به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، افزایش حقوق با توازن و عدالت صورت خواهد گرفت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *