ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

جهش تولید نفت ایران به 3.55 میلیون بشکه در سال گذشته: 79 طرح جدید نفتی در راه است

وزیر نفت از افزایش تولید نفت ایران به 3 میلیون و 550 هزار بشکه در سال گذشته خبر داد و گفت: این امر با تکمیل 67 طرح نیمه‌تمام و آغاز بهره‌برداری از آنها در حوزه نفت و گاز به دست آمده است.

جواد اوجی در جلسه هیات دولت ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه نفت و گاز، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد رشد 30 میلیون متر مکعبی تولید گاز کشور نیز بوده‌ایم که 7 میلیون متر مکعب آن از محل جمع‌آوری گازهای مشعل حاصل شده است.

وی در ادامه به افزایش 5 میلیون تنی ظرفیت صادرات پتروشیمی کشور اشاره کرد و از رشد 20 درصدی این بخش در سال گذشته خبر داد. اوجی برنامه‌های وزارت نفت برای سال جاری را تشریح کرد و گفت: بهره‌برداری از 79 طرح نیمه‌تمام و آغاز اجرای 50 طرح جدید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار است که این امر تحولی بی‌سابقه و انقلابی در این صنعت خواهد بود.

وزیر نفت از جمله اهداف اجرای این طرح‌ها را افزایش تولید نفت و گاز خام، توسعه میادین گازی، افزایش ظرفیت پالایش نفت و تولید محصولات پتروشیمی، ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی به استاندارد یورو 5، توسعه خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، گسترش شبکه سراسری گاز و گازرسانی به مناطق جدید عنوان کرد.

این خبر نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور و افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی انرژی است. با اجرای طرح‌های جدید و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، شاهد جهش تولید و صادرات در این حوزه خواهیم بود که می‌تواند منجر به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور شود.

نکات مهم:

  • افزایش 630 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در سال گذشته نسبت به سال قبل
  • ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک در سه‌ماهه نخست سال جاری
  • رشد 30 میلیون متر مکعبی تولید گاز کشور
  • افزایش 5 میلیون تنی ظرفیت صادرات پتروشیمی
  • رشد 20 درصدی گروه نفت و گاز در سال گذشته
  • بهره‌برداری از 79 طرح نیمه‌تمام و آغاز 50 طرح جدید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری
  • هدف از اجرای طرح‌ها: افزایش تولید، توسعه، ارتقا کیفیت، گسترش و …

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *