ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان آغاز بکار کرد

در یک آغاز رسمی، نخستین جشنواره تئاتر استانی اردکان با حضور «احسان عابدی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، آغاز به کار کرد. این رویداد هنری با تمرکز بر محورهای خانواده و جوانی به مدت سه روز در اردکان برگزار می‌شود.

تأکید بر برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌ها

«احسان عابدی» تأکید کرد که برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که رویدادهای فرهنگی و هنری در مرکز برگزار نشود بلکه در شهرستان‌ها نیز به اجرا درآید.

توجه به ارتقاء هنرمندان و تولید آثار

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری دارای اهمیت بسیاری است زیرا پشتوانه قدرت ابتکار هنرمندان است و این افراد با برگزاری چنین رویدادهایی به ارتقاء خود و تولید آثار ماندگار کمک می‌کنند.

آینده روشن با برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

در ادامه سخنان، اعلام شد که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز به میزبانی شهرستان اردکان برگزار خواهد شد و این اتفاق، پس از ۲۷ سالی که در استان‌های دیگر برگزار می‌شد، برای اولین بار در استان یزد انجام می‌شود.

حضور انبوه هنرمندان از کشورهای مختلف

مدیر عامل این جشنواره افزود: برگزاری رویدادهای هنری به ویژه جشنواره تئاتر، باعث جذب حضور انبوه هنرمندان از کشورهای مختلف می‌شود و باعث ایجاد یک شور و نشاط هنری در استان خواهد شد.

تئاتر؛ آینه زندگی و خانواده

«مسعود نوریان»، دبیر اجرایی جشنواره، اظهار کرد که موضوع جشنواره به طور کلی بر خانواده و جوانی تمرکز دارد. او افزود: تئاتر به عنوان هنری زنده و ناخودآگاه، در برخی جوانب به زندگی و خانواده شباهت دارد و این انتخاب موضوع باعث ایجاد اثرات قوی و تأثیرگذار در جشنواره شده است.

شرکت گسترده هنرمندان و انتخاب نهایی آثار برتر

دبیر اجرایی اظهار داشت: مجموعاً ۲۸ گروه نمایشی آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده‌اند. از این تعداد، ۱۸ اثر به مرحله بازبینی راه یافته‌اند و در نهایت ۹ اثر برتر برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *