ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تمرکز نشست مسکو  بر نیرومندسازی همکاری‌های اقتصادی ۵ کشور ساحلی دریای خزر


در نشست مسکو با موضوع نیرومندسازی همکاری‌های اقتصادی ۵ کشور ساحلی دریای خزر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به توجه به اهمیت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین این کشورها پرداخته است. این نشست که در مسکو برگزار خواهد شد، فرصتی مناسب برای بحران‌زدایی و توسعه همکاری‌های اقتصادی است.

ویژه‌ترین هدف این سفر شرکت در نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر است. تمرکز این نشست بر موضوعاتی است که به تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین این کشورها کمک کند. در واقع، یکی از اولین اقدامات این نشست، نیرومندسازی همکاری‌های اقتصادی ۵ کشور ساحلی دریای خزر خواهد بود.

دیدار با وزیران خارجه

در حین این سفر، وزیر امور خارجه ایران دیدارهای متعددی را با همتایان خود از وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر خواهد داشت. یکی از موضوعات مهم این دیدارها، پیگیری روند اجرای توافقاتی است که در سال گذشته بین روسای جمهور دو کشور انجام شده است.

پیگیری اوضاع فلسطین

بررسی آخرین تحولات فلسطین نیز یکی از اولویت‌های این سفر می‌باشد. در این راستا، جنایت‌های انجام شده توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مورد توجه واقع شده و پیگیری راه‌های توقف فوری نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه مردم نوار غزه و کرانه باختری فلسطین به دنبال خواهد داشت.

گشایش معابر انسانی

در جلسات و رایزنی‌های این نشست، موضوع گشایش معابر انسانی به‌منظور ارسال کمک‌های مستمر انسان‌دوستانه و جلوگیری از کوچ اجباری مردم غزه به ویژه در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای حاضر، به دنبال خواهد شد.

در نهایت، تمرکز این نشست بر نیرومندسازی همکاری‌های اقتصادی بین ۵ کشور ساحلی دریای خزر می‌باشد. این تلاش جهت تعمیق همکاری‌ها و افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری در این منطقه را به عنوان یک گام مثبت در جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی معرفی می‌کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *