ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تسهیلات جدید مجلس برای متقاضیان طرح‌های حمایتی تامین مسکن

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اعمال اصلاحاتی در طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، تغییراتی را در تسهیلات مرتبط با مسکن ارائه دادند. این تغییرات به منظور جلوگیری از معاملات سفته بازی و کاهش التهابات بازار مسکن انجام شده است.

نمایندگان مجلس با بررسی گزارش کمیسیون عمران، با اعمال اصلاحات در ماده ۱۴ طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، برای تامین نظر شورای نگهبان، موافقت کردند. این اصلاحات جهت تسهیل در امور مسکن و کاهش مشکلات بازار اجاره مسکن به ویژه در زمینه طرح‌های حمایتی تامین مسکن صورت گرفته است.

شرایط جدید برای متقاضیان طرح‌های حمایتی

با تغییرات اعمال شده در ماده ۱۴، متقاضیان طرح‌های حمایتی تامین مسکن ملزم به رعایت شرایط جدیدی شده‌اند. براساس این تغییرات، افراد درخواست‌دهنده ملزم به انجام مراحل معین، اعلام نصب شمارشگر یا کنتور برق، و گرفتن گواهی پایان کار ساختمانی قبل از تحویل واحد مسکونی خواهند بود.

ثبت رسمی معاملات و وکالت‌نامه

اصلاحات به معنای قید قرارداد در قبال انتقال حق انتفاع اراضی یا عیار جز به اشخاص مورد تایید وزارت راه و شهرسازی دارد. بر اساس این تغییرات، ثبت رسمی معاملات و وکالت‌نامه‌ها به استعلام از وزارت راه و شهرسازی موکول شده و معاملاتی که شروط این ماده را رعایت نکنند، در ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.

شرایط و موارد اجرایی

دستورالعمل این ماده شامل جزئیات اجرایی از قبیل تعیین متولیان اجرایی، نحوه نقل و انتقال در مراحل اجرایی، و نحوه تبادل اطلاعات بین سازمان ثبت اسناد و املاک و وزارت راه و شهرسازی است. این دستورالعمل ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن قانون توسط وزیر راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ خواهد شد.

نهایی

با اعمال این تغییرات، مجلس نهایت توجه خود را به تسهیلات و توسعه در زمینه مسکن اعلام کرده و از طریق این اصلاحات، بهبودی در بازار مسکن و حمایت از متقاضیان طرح‌های حمایتی تامین مسکن را ارائه داده است.

با احترام ، مجله خبری جوان انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *