ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

تداوم نسل‌کُشی در غزه بی‌سابقه‌ترین فاجعه قرن است


در سایه تشدید نسل‌کُشی در نوار غزه، وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، در نامه‌ای فراخوانی اضطراری به روسای سازمان‌های بین‌المللی، وزرای خارجه کشورهای اسلامی و جهان، نسبت به روند فاجعه‌بار وقایع در غزه و خطر بی‌سابقه‌ترین فاجعه انسانی قرن حاضر هشدار داده است.

فوریت توقف جنایات و اقدامات جدی جهانی

امیرعبداللهیان با تأکید بر فوریت موقف کردن حملات نظامی و توقف نسل‌کُشی در غزه، خواستار تلاش جامعه جهانی برای حمایت فوری از مردم فلسطین شده است. این نامه تشریح می‌کند که شرایط کنونی، اقدامات عملی و فوری را برای جلوگیری از بحرانی شدن بیشتر وضعیت غزه طلب می‌کند.

محاصره غزه و خطر نابودی فلسطینی‌ها

وزیر خارجه ایران نسل‌کُشی در غزه و جنایات جنگی در کرانه باختری را محکوم کرده و رژیم اسرائیل را متهم به ایجاد یک بحران انسانی با ممانعت از ارسال کمک‌های ضروری به مردم فلسطین کرده است. به گفته او، رویکرد اسرائیل نشان از سیاست نابودی کامل هویت فلسطینی دارد.

نقش سازمان ملل و ضرورت اقدام فوری

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش سازمان ملل و دبیرکل آن، آنتونیو گوترش، در جلوگیری از این فاجعه، از ایشان خواسته است تا با استفاده از تمامی ابزارها و سازوکارهای موجود، اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع نسل‌کشی آشکار در فلسطین صورت گیرد.

تاکید بر لزوم حمایت جهانی

وزیر امور خارجه ایران در پایان تأکید کرد که این رویدادها نیازمند حمایت فوری و موثر جامعه بین‌المللی است تا از تداوم این فاجعه انسانی جلوگیری به عمل آید و به رژیم اسرائیل نشان داده شود که جهان نسبت به وقایع غزه بی‌تفاوت نخواهد ماند.

این نامه فراخوانی است به همه اعضای جامعه جهانی برای ایستادگی در برابر نقض حقوق بشر و حمایت از مردمی که در معرض نسل‌کشی قرار دارند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *