ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

جزئیاتی از آمار تایید صلاحیت شدگان برای انتخابات ۱۴۰۲


پس از پایان فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، نتایج نهایی این بررسی در ۱۵ دی اعلام شد. از مجموع داوطلبان ثبت‌نام کرده، بیش از ۱۱ هزار نفر (۵۲ درصد) موفق به تایید صلاحیت شدند. در مقابل، ۳۸ درصد دیگر از داوطلبان مورد تایید قرار نگرفته و کمتر از ۱۰ درصد نیز صلاحیت آن‌ها تایید نشده است.

فرصت اعتراض: زمان و روند

اشخاصی که صلاحیت آن‌ها تایید یا رد شده، تا تاریخ ۱۹ بهمن مهلت دارند تا اعتراض خود را به صورت مجازی ثبت کنند. شورای نگهبان نیز تا تاریخ مذکور فرصت دارد تا به اعتراضات رسیدگی کند.

جزئیاتی از آمار تایید و رد صلاحیت: نمایندگان فعلی و جدید

حدود ۹۰ درصد از نمایندگان فعلی مجلس توانستند صلاحیت خود را تأیید کنند، در حالی که ۲۶ نفر از آن‌ها صلاحیتشان رد شد. در میان نمایندگانی که از صلاحیت خود مطمئن بودند، می‌توان به نمایندگانی همچون مهدی عیسی‌زاده، جلال محمودزاده، سیدعلی موسوی، احمد علیرضابیگی، سیدکاظم موسوی و … اشاره کرد.

مهمترین نکات مرتبط با رای‌گیری: تعرفه و مدارک لازم

ستاد انتخابات کشور آماده‌ای بیش از ۶۵ هزار شعبه ثابت برای اخذ رای در سراسر کشور و ۷۱ میلیون تعرفه رای در ستاد انتخابات فراهم کرده است. این تعرفه رای شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است. روند اجرایی این تعرفه‌ها به گونه‌ای است که در صورت نادرست بودن تایپ آن، رای معتبر نخواهد بود. مدارک لازم برای دادن رای نیز شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه یا پاسپورت می‌شود.

با اعلام این جزئیات، مردم و داوطلبان می‌توانند با اطمینان به روند انتخابات پیش بروند و از حق شهروندی خود به بهترین نحو استفاده کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *