ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بهره‌مندی ۴۵۰۰ خانوار روستایی زنجان از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن

تسهیلات برای ۴۵۰۰ خانوار روستایی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اعلام کرد که امسال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن بهره‌مند شده‌اند. این پیشرفت با همکاری بانک‌های عامل و اختصاص اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به متقاضیان انجام شده است.

تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۱ به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در استان اختصاص یافته است.

برتری بنیاد مسکن زنجان در اجرای طرح ویژه

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اعلام کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی کشور، رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

او تأکید کرد که با توجه به ضرورت سرعت در ساخت مسکن مقاوم در روستاها، ۱۰۰ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان اختصاص یافته است.

هدف از طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن این استان تأکید کرد که اجرای این طرح یک گام مهم در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است. ساخت مسکن مقاوم و با دوام در روستاها، حفظ هویت معماری بومی، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها از جمله اهداف این طرح است.

پیشرفت در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی

وی اظهار کرد: «در حال حاضر ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی در استان زنجان شناسایی شده و ۵۲ هزار واحد از آن‌ها، معادل ۵۶ درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است. پیش‌بینی می‌شود که تمامی واحدهای مسکونی روستایی تا سال ۱۴۱۰ در استان مقاوم‌سازی شوند.»

با انجام این طرح مهم، استان زنجان به سمت بهبود زیرساخت‌های عمرانی و ارتقاء کیفیت زندگی روستاییان حرکت کرده و نقش مهمی در توسعه پایدار این مناطق ایفا می‌کند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *