ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بسته تحریمی جدید اروپا برای روسیه: ممنوعیت فروش الماس از سال ۲۰۲۴

معرفی بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا

در قدمی جدید برای مقابله با تجاوزات روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا به اجرای بسته تحریمی جدیدی پرداخته است. این بسته تحریمی شامل ممنوعیت فروش الماس از روسیه است و از ابتدای سال ۲۰۲۴ به اجرا درمی‌آید.

محدود کردن توانایی مالی روسیه

پیشنهاد کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که این تصمیم به منظور محدود کردن توانایی روسیه برای تأمین مالی تهاجم به اوکراین اتخاذ شده است. این اقدام به ممنوعیت واردات الماس و جواهرات الماس از روسیه تا سال ۲۰۲۴ منجر می‌شود.

ممنوعیت انتقال الماس‌ها و جواهرات

پیشنهاد این بسته تحریمی همچنین مطالبه ممنوعیت انتقال، خرید، و واردات الماس‌های ترانزیت شده به روسیه و الماس‌های تراش خورده و صیقلی روسیه در کشورهای ثالث از جمله هند را دارد. این ممنوعیت برای الماس‌های طبیعی و مصنوعی غیرصنعتی و جواهرات الماس از ژانویه ۲۰۲۴ به اعمال خواهد شد.

برنامه زمانبندی ممنوعیت واردات الماس

به گزارش رویترز، ممنوعیت واردات الماس روسیه در کشورهای ثالث، از جمله جواهرات با الماس روسیه، از اول مارس تا اول سپتامبر به تدریج اعمال خواهد شد. این برنامه زمانبندی به‌طور مرحله‌ای واردات الماس‌ها را محدود کرده و تأثیر بیشتری در تحقیقات اروپا نسبت به موارد مشکوک در صنعت الماس خواهد داشت.

مقابله با تجاوزات روسیه با تدابیر اقتصادی

با این بسته تحریمی، اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که تدابیر اقتصادی را جدی می‌گیرد و تاکتیک‌های متنوعی را برای مقابله با تجاوزات روسیه در نظر گرفته است. این اقدام همچنین نشان‌دهنده تعهد اتحادیه اروپا به حفظ امنیت منطقه و ایجاد فشار اقتصادی جهت متوقف کردن اقدامات نامناسب روسیه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *