ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

دریادار تنگسیری : بزودی کشورمان مرجع علم در دنیا خواهد شد


در گامی جدید برای توسعه علم و فناوری در حوزه دریا، فرمانده نیروی دریایی سپاه، دکتر علیرضا تنگسیری، به تحولات برجسته در تجهیزات رزمی و دفاعی اشاره کرد. او اعلام کرد که با تلاش‌های دانشمندان و پژوهشگران حوزه دفاعی، کشورمان به زودی به عنوان مرجع علمی در دنیا شناخته خواهد شد.

دریادار تنگسیری با تأکید بر اینکه حوزه دریا و رزم در دریا نیازمند داشتن علوم خاص و به‌روز است، اظهار کرد که پیشبرد این حوزه نیازمند پشتکار علمی، تحقیقات گسترده، و به‌کارگیری این علوم در تولید فناوری‌های برتر جهانی است.

الگوی پیشینه سردار شهید حاج عبدالله رودکی

با نام‌گذاری جشنواره به نام سردار شهید حاج عبدالله رودکی، درخشش علم و دانش در زمینه‌های دریایی مورد تأکید قرار گرفت. سردار رودکی نمونه‌ای از پاسدار شجاع و دانشمند بود که به‌طور موثر در توسعه علوم و فنون دریایی سهم داشت.

تأثیر علم در امنیت و استقلال

معاون دانش و پژوهش کل سپاه، سخنان خود را با بیان اینکه علم را عامل اقتدار و عزت، استقلال، امنیت، و رونق نشاط جامعه معرفی کرد، از اهمیت نقش علم در تمدن‌سازی و حفظ مصونیت و سلامت جامعه تاکید نمود.

نیروی دریایی سپاه: پیشروی در تحقیق و توسعه

در پایان مراسم، دومین دریادار احمد راستی معاون دانش و پژوهش ندسا، به توانمندی نیروی دریایی سپاه در به‌دست‌آوردن فناوری‌های جدید و منحصر به‌فرد و همچنین اثبات سیادت در دریاها و آبهای دوردست اشاره کرد.

جشنواره و تجلیل از دانشمندان

این مراسم با تجلیل از نفرات برتر جشنواره، رونمایی از ۱۴ کتاب علمی پژوهشی ندسا و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جدید نیروی دریایی سپاه در سال گذشته به پایان رسید.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *