ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بازدید بیش از ۱۸۰۰ نفر از موزه بزرگ خراسان


بازدید بیش از ۱۸۰۰ نفر از موزه بزرگ خراسان نشان‌دهنده جایگاه ویژه این مکان فرهنگی در میان علاقه‌مندان به هنر و تاریخ است. علی صفرنژاد، رئیس موزه بزرگ خراسان، با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته، تأکید کرد که تقارن ایام نوروز و ماه رمضان، نقش مؤثری در این تغییر داشته است.

پذیرایی از مهمانان داخلی و بین‌المللی

موزه بزرگ خراسان، میزبان بازدیدکنندگان از اقصی نقاط جهان بوده است. از نوشته‌های موجود در دفتر نظرسنجی موزه، اطلاع حاصل شد که بازدیدکنندگانی از کشورهای چین و عربی نیز از این مجموعه فرهنگی دیدن کرده‌اند. این تنوع فرهنگی، غنای بی‌نظیری به تجربه بازدید از موزه می‌بخشد.

نمایشگاه‌های متنوع، جلوه‌های مختلف هنر

رئیس موزه بزرگ خراسان از برپایی ۷ نمایشگاه متفاوت با موضوعات متنوع خبر داد که با استقبال و بازخورد چشمگیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده است. این نمایشگاه‌ها، پنجره‌ای به سوی دنیای متنوع هنر و تاریخ ایران و خراسان ارائه داده و مورد رضایت مخاطبان قرار گرفته‌اند.

پروژه بزرگ شاهنامه‌خوانی، احیای داستان‌های ایرانی

یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در موزه بزرگ خراسان رقم خورده، شروع پروژه بزرگ شاهنامه‌خوانی با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد است. این پروژه شامل بزرگ‌ترین پرده شاهنامه‌خوانی ایران است که با ابعاد ۸ متر در ۲.۵ متر، صحنه‌هایی از زندگی فردوسی، تاریخ ایران و خراسان و ورود امام رضا(ع) به مشهد را به تصویر می‌کشد.

نقاشی‌هایی که داستان می‌گویند

استاد حمیدی، یکی از اساتید پیشکسوت هنر قهوه‌خوانی و شاهنامه‌خوانی، این پروژه را به رشته تحریر درآورده و با هنرمندی خود، داستان‌های شاهنامه و تاریخ ایران را به زندگی می‌آورد. این اثر هنری، پس از اتمام، نه تنها در موزه بزرگ خراسان به نمایش گذاشته خواهد شد، بلکه در مجموعه‌های دیگری نیز برای بازدید عموم عرضه می‌شود تا یکی از رویدادهای فرهنگی برجسته شناخته شود.

موزه بزرگ خراسان با ارائه تجربیات فرهنگی و هنری متنوع، همچنان به عنوان یکی از مراکز فرهنگی مهم در خراسان و ایران مطرح است و در تلاش است تا با برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های متفاوت، پلی بین گذشته‌های دور و حال روشن فرهنگی ایران باشد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *