ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

بارش باران در 14 استان کشور طی روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در 14 استان کشور طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: امروز (13 خرداد) در برخی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات گیلان و مازندران، گلستان، خراسان شمالی و فردا (14 خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد بارش رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

طی روزهای سه‌شنبه (15 خرداد) و چهارشنبه (16 خرداد) نیز علاوه بر مناطق ذکر شده، در برخی نقاط آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، قم، شمال اصفهان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال سمنان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه (17 خرداد) نیز بارش رگبار و رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، البرز، تهران، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه به وزش باد شدید در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: طی پنج روز آینده در شمال شرق، نوار شرقی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و مناطقی در مرکز کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی این مدت دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد:

  • فردا (14 خرداد): آسمان صاف تا کمی ابری، افزایش وزش باد، گاهی وزش باد شدید، با احتمال گرد و خاک، حداقل دما 19 و حداکثر دما 32 درجه سانتیگراد
  • سه‌شنبه (15 خرداد): صاف، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، در شب قسمتی ابری، حداقل دما 20 و حداکثر دما 31 درجه سانتیگراد

ضیاییان در پایان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور طی فردا و پس فردا را به ترتیب شهرکرد با حداقل دمای 6 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه 45 و 46 درجه سانتیگراد اعلام کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *