ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ایران و ترکیه تجارت برق را آغاز می‌کنند

1 دقیقه خوانده شده

مقامات ایرانی و ترکیه‌ای در دیداری در آنکارا، پایتخت ترکیه، بر سر آغاز تجارت برق بین دو کشور توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که بین مدیرعامل شرکت توانیر ایران و وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه برگزار شد، دو طرف بر لزوم نهایی‌سازی تجارت برق بین دو کشور تاکید و مقرر شد تبادل برق در اسرع وقت عملیاتی شود.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر ایران، در این باره گفت: “با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی، نشستی در وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه در آنکارا برگزار شد و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های تبادل برق و تصمیم بر شروع تجارت برق بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.”

وی افزود: “با توجه به احداث و تکمیل پست HVDC BTB وان ترکیه و ظرفیت حدود 500 مگاوات آن، مقرر شد در سریع‌ترین زمان ممکن تبادل برق با هدف تامین پیک برق دو کشور از طریق پست مذکور عملیاتی شود.”

رجبی مشهدی پیش‌بینی کرد تجارت برق بین دو کشور ایران و ترکیه با 100 مگاوات آغاز و در کوتاه‌ترین زمان به حدود 500 مگاوات برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، این تجارت با هدف پیک‌سایی شبکه برق دو کشور منافع سرشار و حائز اهمیتی برای هر دو کشور به دنبال خواهد داشت.

آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه می‌تواند گامی مهم در جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و همچنین افزایش امنیت و پایداری شبکه برق منطقه باشد.

جزئیات بیشتر در مورد این توافق، از جمله تاریخ دقیق آغاز تجارت برق و نحوه انجام آن، در آینده اعلام خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *