ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۶۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳

در ایام پرتردد و حادثه‌خیز نوروز ۱۴۰۳، جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از نهادهای پیشرو در امدادرسانی، نقش بی‌بدیلی در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و تصادفات داشته است. با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش‌های شبانه‌روزی، این سازمان موفق به ارائه خدمات امدادی به بیش از ۶۳ هزار نفر شده است.

عملیات گسترده امداد و نجات در سراسر کشور

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، توضیح داد که طرح نوروزی این سازمان با هدف افزایش امنیت و سلامت مسافران نوروزی، از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه یافته است. در این بازه زمانی، ۴۵ هزار و ۸۳۴ تماس عملیاتی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر برقرار شده که نشان‌دهنده تعامل قابل توجه جامعه با این سامانه امدادی است.

تلاش‌های فراگیر در مواجهه با حوادث

محمودی با اشاره به اینکه امدادرسانی‌های انجام شده شامل چهار هزار و ۳۷۰ مورد عملیات و اقدامات خدماتی بوده است، افزود که بیشترین تمرکز این عملیات‌ها بر حوادث جاده‌ای و موقعیت‌های اضطراری دیگر بوده است. از میان این عملیات‌ها، ۱۶۲۲ نفر از حوادث جاده‌ای نجات یافته‌اند، که بخشی از آن‌ها نیاز به عملیات رهاسازی پیچیده داشته‌اند.

ارائه خدمات پزشکی و انتقال آسیب‌دیدگان

همچنین، آمار ارائه شده از سوی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حاکی از آن است که ۵۲۵۷ نفر از آسیب‌دیدگان حوادث در محل درمان شده‌اند. علاوه بر این، ۱۵۶۷ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند تا خدمات پزشکی تخصصی‌تری دریافت کنند.

اسکان اضطراری؛ پاسخگویی به نیازهای فوری

این سازمان علاوه بر ارائه خدمات امدادی و پزشکی، به ۳۹۳۱ نفر اسکان اضطراری ارائه داده است تا در شرایط بحرانی، افراد آسیب‌دیده و نیازمندان به پناهگاه موقت دسترسی داشته باشند. این اقدام نشان‌دهنده تعهد جمعیت هلال احمر به پاسخگویی به تمامی جنبه‌های بحران‌ها و حوادث است.

جمع‌بندی

عملکرد جمعیت هلال احمر در ایام نوروز ۱۴۰۳ نمونه‌ای برجسته از هماهنگی، تعهد و تخصص در امدادرسانی است. تلاش‌های بی‌وقفه این نهاد در جلوگیری از خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث و بلایا، نشان‌دهنده اهمیت حضور نهادهای امدادی در تامین امنیت و سلامت جامعه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *