ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

افتتاح نمایشگاه با ارائه دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش

1 دقیقه خوانده شده

نمایشگاهی متفاوت از دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی، به‌مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی افتتاح شد.

در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مختلف مانند تسلیحات دریایی، سامانه‌های موشکی ضد کشتی، فناوری‌های اطلاعاتی، مخابرات، جنگ‌های الکترونیکی و بومی‌سازی قطعات پیچیده به نمایش گذاشته شده است.

ویژگی برجسته این نمایشگاه، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های علمی و تخصص نخبگان دانشگاهی، مراکز علمی و پژوهشی، و شرکت‌های دانش‌بنیان بومی است. تجهیزات زیر سامانه‌ها و شناورهای سطحی و زیر سطحی پروازی با قابلیت انجام مأموریت‌های کشف دریایی و ساحلی و همچنین داده‌پردازی محیطی به‌صورت جزئی ارائه شده است.

نمایش پویانمایی‌ها و معرفی محصولات تخصصی: پشتیبانی از تحقیقات و پروژه‌های علمی

در این نمایشگاه، پویانمایی‌های آموزشی و چندین جلد کتاب فنی تخصصی در زمینه‌های مختلف دریایی به نمایش گذاشته شده و نمونه اولیه محصولات تحقیقاتی و پشتیبانی ارائه شده است.

معرفی شناورهای پیشرفته: ROV بدون سرنشین

در این نمایشگاه، از شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV نیز رونمایی شد. این شناور با توانایی شناسایی، کشف، و انهدام مین‌های لنگری و کف‌خواب، همچنین قابلیت حمل محموله‌های لازم جهت پاک‌سازی و انهدام مین‌ها را دارد.

پهپاد عمودپرتاب چمروش ۴: تکنولوژی نوین در پرواز عمودی

یکی از تکنولوژی‌های جدید این نمایشگاه، پهپاد عمودپرتاب چمروش ۴ است. این پهپاد با قابلیت عمودپرتاب، از انواع شناورهای نیروی دریایی به پرواز درآمده و مأموریت‌های مختلف را انجام می‌دهد.

شناور سطحی هوشمند بدون سرنشین: افزایش کارایی با استفاده از موتور DC

رونمایی از شناور سطحی هوشمند بدون سرنشین نیز نشان از پیشرفت در زمینه تجهیزات بدون سرنشین در ارتش دارد. این شناور با موتور DC علاوه بر افزایش کارایی، در دسته شناورهای بدون سرنشین جای می‌گیرد.

با این نمایشگاه، نشان داده شده است که نیروی دریایی ارتش از ظرفیت‌های علمی و تخصصی خود به‌صورت هوشمندانه استفاده کرده و به دستاوردهای چشمگیری در حوزه‌های مختلف دست یافته است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *