ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اعلام مبلغ عیدی و پاداش آخر سال کارگران

افزایش اعتبارات مشاغل خانگی به ۵۰۰۰ میلیارد تومان

در هفته‌ای پر از تحولات در حوزه کار و تعاون، اعلام افزایش منابع و اعتبارات مشاغل خانگی به ۵۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات به چشم می‌خورد. این اقدام نشان‌دهنده توجه به توسعه کسب‌وکارهای کوچک و خانگی در کشور است.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از احتمال تشکیل کمیته دستمزد در نشست آتی شورای عالی کار خبر داد. این تصمیم موجب توجه به ارتقاء وضعیت معیشت کارگران و بررسی دقیق دستمزد در سال ۱۴۰۳ می‌شود.

توسعه تعاونی‌ها در حوزه مسکن کارگران

در راستای توسعه تعاونی‌ها، اقدام به تشکیل ۲۹۳ تعاونی مسکن جهش کارگری در ۲۵ استان به عنوان یک گام مثبت و موثر در حمایت از کارگران گردید. این تعاونی‌ها با ظرفیت احداث بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی، گامی مهم در راستای حل مسائل مسکن کارگران محسوب می‌شوند.

ایجاد قرارگاه مسکن کارگران: پیشنهاد ارتقای تعاونی‌ها

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران پیشنهاد ایجاد قرارگاه مسکن کارگران را مطرح کرد. این اقدام به عنوان یکی از راه‌حل‌های توسعه مسکن و بهبود شرایط زندگی کارگران مطرح شده است.

اعتبار جدید برای مشاغل خانگی

بانک مرکزی با اعتبار جدید ۱۰۰۰ میلیارد تومان به مشاغل خانگی اختصاص داده است. این اقدام نشان‌دهنده توجه به توسعه این نوع مشاغل و افزایش فعالیت‌های خانگی در جامعه است.

افزایش شغل‌های خانگی: اعلام ایجاد ۹۰ هزار شغل جدید

معاون اشتغال وزیر کار از ایجاد ۹۰ هزار شغل خانگی در ۸ ماه اخیر خبر داد. این افزایش شغل‌های خانگی باعث ایجاد فرصت‌های اشتغال برای افراد در خود محیط خانه می‌شود.

فعالیت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی

اعلام فعالیت ۱۴۰ تعاونی توسعه و عمران شهرستانی با عضویت بیش از ۱۵۳ هزار نفر نیز از مهم‌ترین اخبار این هفته بود. این تعاونی‌ها با هدف جلب مشارکت مردم در توسعه و سرمایه‌گذاری‌ها فعالیت می‌کنند.

اعلام مبلغ عیدی و پاداش آخر سال

بر اساس قانون، کارفرمایان موظف به پرداخت حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه عیدی به کارگران خود هستند. اعلام مبلغ عیدی بر اساس فرمول حداقل و حداکثر دستمزد، کارگران امسال حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۶۶۰ تومان و حداکثر ۱۵ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال دریافت خواهند کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *